خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/17 - 16:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

آلمان بجای برخورد سیاسی با برجام، اقدام عملی برای احیای توافقنامه انجام دهد

نماینده مردم سمیرم در مجلس اعتقاد دارد اروپایی ها از جمله آلمان به کدام یک از مفاد برجام متعهد بوده اند که اکنون پیشنهادهای ایران در مذاکرات وین راغیرقابل پذیرش می دانند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به بیانیه ادعایی آلمان درباره پیشنهادهای ایران در مذاکرات وین، گفت: اروپایی ها در مواجه با توافقنامه یاد شده ابتدا باید پاسخ دهند آیا به مفاد برجام پایبند بوده و تعهداتشان را اجرایی کرده اند یا خیر؟.



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای اروپایی از جمله آلمان در مقابل خروج یکجانبه ایالات متحده از برجام سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی نشان نداند لذا چطور در شرایط کنونی پیشنهادات منطقی و مبتنی بر متن برجام جمهوری اسلامی ایران را غیر قابل پذیرش می دانند؟.



وی با اشاره به اینکه متاسفانه اروپایی ها در راستای تحقق منافع آمریکایی ها گام بر می دارند و این امر برای افکار عمومی دنیا مشهود است، ادامه داد: بدون شک کشورهای اروپایی عضو برجام از استقلال سیاسی برخوردار نیستند از این رو چنین اقداماتی از آنها مشاهده می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد آلمانی که چندی پیش نیز با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران اسلامی هم مخالفت کردند که بیانگر رویکرد نادرست انها در مواجهه با کشورمان است.



عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: غربی ها بدانند احیای توافق برجام نیازمند اقدامات عملی آنها است و کاری از ایران بر نمی آید از این رو نباید سیاسی کاری کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 333132
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار