خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/11 - 15:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جدی با اشاره به اعلام خروج نظامیان آمریکا از افغانستان مطرح کرد؛

آغاز فصل جدیدی از همکاری افغانستان و همسایگان برای تأمین امنیت منطقه

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان معتقد است حضور آمریکایی‌ها در افغانستان نه تنها باعث ایجاد امنیت نشد بلکه به بی‌ثباتی ناشی از افزایش قاچاق مواد مخدر و حضور گروه‌های تروریستی دامن زد.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، گفت: حضور آمریکایی ها در این کشور و منطقه بیش از اندازه برای آنها هزینه بر بوده است.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها با ادعای تأمین امنیت در افغانستان حضور پیدا کردند، اظهار داشت: با این حال این حضور نه تنها امنیت برای افغانستان نیاورد بلکه این کشور و سایر کشورهای منطقه را به سمت بی ثباتی پیش برد.



وی افزود: حضور آمریکایی ها در افغانستان همچنین باعث افزایش تولید و توزیع مواد مخدر شد که به نوبه خود به شکل دیگری امنیت منطقه را به خطر انداخت.



جدی در ادامه با اشاره به وظایف حاکمیت افغانستان و سایر کشورهای همسایه در تأمین امنیت عنوان کرد: این یک اصل است که هر کشوری خود را نسبت به خود دلسوزتر می داند و کشورهای همسایه نیز نسبت به این موضوع حساس هستند.



نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: حضور یک کشور خارجی در افغانستان خود باعث ناامنی شد اما همین ناامنی را توجیهی برای حضور در این کشور می دانستند و امروز این کشورهای منطقه هستند که باید امنیت خود را تعیین تکلیف کنند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان در پایان خاطرنشان کرد: حضور کشورهای خارجی هیچگاه نمی تواند ضامن امنیت باشد و این کشورها هستند باید امنیت خود را تأمین کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 318408
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار