خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/02 - 11:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

آرزوی کسب مشروعیت تل‌آویو با توافق ایران و عربستان بر باد رفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد رژیم غاصب اسرائیل با طرح پروژه ابراهیم و عادی سازی روابط با کشورهای دنیای اسلام درصدد ایجاد مشروعیت بود اما به یکباره همه آرزوهایشان با توافق تهران و ریاض بر باد رفت لذا باید از این موضوع ناراحت باشند.

  حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره توافق میان ایران و عربستان، گفت: رژیم غاصب اسرائیل با طرح پروژه ابراهیم و عادی سازی روابط با کشورهای دنیای اسلام درصدد ایجاد مشروعیت بود اما به یکباره همه آرزوهایشان با توافق تهران  و ریاض بر باد رفت لذا باید از این موضوع ناراحت باشند.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون رویکرد جدیدی در غرب آسیا شکل گرفته و شاهد هستیم هر کشوری علاقه مند به ایفای نقش موثر است، اظهار کرد: بر این اساس کشورها درصدد کاهش هر نوع تنش هستند در حالی که صهیونیست ها دسیسه تفرقه آفرینی و تنش زایی را دنبال می کردند که مخالف رویکرد جدید کشورهای منطقه است.



وی در این راستا، ادامه داد: اینکه وزیر خارجه صهیونیست ها از وجود منافع مشترک میان این رژیم و عربستان سعودی خبر می دهد، صرفا بزرگنمایی یک آرزو است زیرا بر مطابق مطالب یاد شده اکنون کشورها درصدد اثرگذاری منطقه ای و بین المللی هستند که با رویکرد صهیونیست ها تناقض دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه صهیونیست ها اکنون دچار چالش های سیاسی و اجتماعی داخلی هستند، افزود: در واقع رژیم عاصب صهیونیستی اکنون در حال فروپاشی بوده و منزوی شده است لذا ادعاهای مطرح شده به هیچ عنوان تحلیل درستی از شرایط توافق میان ایران و سعودی ها نیست.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند مقامات دو کشور باید حواسشان به شیطنت های صهیونیست ها و آمریکایی ها باشد زیرا آنها صرفا دنبال تحقق منافع خودشان هستند و به منافع ملت های منطقه توجهی ندارند لذا باید بستر همکاری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره میان کشورهای همسایه از جمله ایران و عربستان توسعه و نهایتا تعمیق یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 362149
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم