خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/27 - 17:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

«شورای امنیت» در قبال اتفاقات دنیا بی‌تفاوت است/ سازمان ملل از استقلال کافی برخوردار نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای امنیت سازمان ملل از استقلال کافی برخوردار نبوده چرا که نظرات خود را براساس راهبردهای آمریکا بر اتفاقات دنیا اعمال می‌کند.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه سازمان ملل از تاثیرگذاری چندانی در معادلات بین‌المللی برخوردار نبوده، اظهار کرد: اینکه باید اصلاح ساختاری در سازمان ملل صورت بپذیرد یک واقعیت انکارناپذیر بوده که همه کشورها نیز بایستی به دنبال آن باشند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه کرسی‌های کلیدی سازمان ملل در اختیار صهیونیست‌ها قرار گرفته و این‌ها نیز سیاست‌های آمریکا را در قبال کشورهای دنیا اعمال می‌کنند و این جای سوال دارد که سازمان ملل چگونه می‌تواند از استقلال کافی برخوردار باشد؟



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظر اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا بر این است که اگر سازمان ملل به دنبال اعتبار جهانی بوده باید تغییرات ساختار جدیدی در آن صورت بگیرد زیرا ساختار فعلی که بیش از نیم قرن هم سابقه دارد دیگر نمی‌تواند با دنیای امروز سازگار باشد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر اتفاقی که در دنیا بیفتد سازمان ملل به ویژه شورای امنیت هیچ عکس‌المعل در خوری از خود نشان نمی‌دهند، بلکه به صورت لسانی از موضوعات عبور می‌کند؛ بنابراین تاثیرگذاری خاصی در مجامع بین‌المللی نداشته و به نحوی از اعتبار آن کاسته شده که در حال حاضر نیز شدت و حدت گرفته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 308284
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار