خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/16 - 18:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
لاهوتی:

30 درصد کشاورزان اقدام به کشت برنج نمی‌کنند

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: ستاد تنظیم بازار در روز (20 تیرماه) مصوبه‌ای داشته است تا حجم زیاد برنج وارد شده در گمرک ترخیص شود. اگر این اتفاق صورت بگیرد که در حال انجام می‌باشد یک فاجعه‌ بزرگ رخ می‌دهد که باعث می‌شود 30 درصد کشاورزان اقدام به کشت برنج نکنند.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ترخیص محموله‌های برنج وارداتی در فصل برداشت، گفت: بر اساس قانون از روز سی ام تیرماه تا آبان ماه که فصل برداشت برنج محصوب می‌شود دولت حق واردات برنج ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با واردات در فصل برداشت نباید باعث شوند که کشاورز برنجکار محصول خود را با قیمت پایین به دلالان بفروش برساند، عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار در روز (20 تیرماه) مصوبه‌ای داشته است تا حجم زیاد برنج وارد شده در گمرک ترخیص شود. اگر این اتفاق صورت بگیرد که در حال انجام می‌باشد یک فاجعه‌ بزرگ رخ می‌دهد که باعث می‌شود 30 درصد کشاورزان اقدام به کشت برنج نکنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشور در حق کشاورزان خود چنین تخلفی را انجام نمی‌دهند و باید به قانون پایبند بود، ادامه داد: تا انتها موضوع مجوز ترخیص برنج از گمرکات کشور در فصل برداشت را با اعمال ماده 234 قانون آئین نامه داخلی و سایر اهرم‌های نظارتی مجلس پیگیری می‌کنم./

پایان پیام

  • کد خبر : 381764
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار