خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/06 - 16:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی

گسترش روابط تجاری و فرهنگی منطقه با راه اندازی قطار تهران- وان

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی قطار تهران _ وان _ آنکارا قطعاً تاثیر مثبت اقتصادی در شهرهای در مسیر این قطار خواهد گذاشت زیرا چنین اقدامی منجر به توسعه روابط و تبادلات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی می شود.

علی جلیلی شیشوانی؛ نماینده مردم مراغه، عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص راه اندازی قطار تهران-وان-آنکارا گفت: زمانی که بتوانیم روابط خود با سایر کشورها گسترش دهیم شاهد رشد و توسعه و رونق اقتصادی خواهیم بود.



راه اندازی قطار تهران _ وان _ آنکارا قطعاً تاثیر مثبت اقتصادی در شهرهای در مسیر این قطار خواهد گذاشت زیرا چنین اقدامی منجر به توسعه روابط و تبادلات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی می شود.



وی ادامه داد: راه اندازی قطار تهران _ وان _ آنکارا قطعاً تاثیر مثبت اقتصادی در شهرهای مسیر خواهد گذاشت زیرا چنین اقدامی منجر به توسعه روابط و تبادلات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی می شود.



جلیلی عنوان کرد: این قطار به مدت ۲ ساعت در مرز رازی جهت انجام امورات گمرکی توقف خواهد داشت که شاید این تعلل باعث خستگی مسافران شود شاید در مراحل بعدی بتوان امورات گمرکی را در تهران و یا تبریز انجام داد تا بدون اتلاف وقت مسافران از مرز رد شوند.



رونق تجاری شهرهای در مسیر قطار تهران-وان



نماینده مردم مراغه، عجب شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطار تهران - وان- آنکارا از مسیری که رد می شود می تواند در رونق تجاری و اقتصادی  آن شهرها موثر واقع شود، توقف در شهرهای تعیین شده می‌تواند سبب این شود که مسافران اجناس، اقلام و حتی سوغاتی های مختص آن شهرها را خریداری کرده و به خارج از کشور ببرند که هم می‌تواند در معرفی محصول ایرانی مفید واقع شود وهم  اینکه مسافران که از ترکیه وارد ایران میشوند با خرید محصولات این شهرها در رونق تجاری آن موثر واقع شوند که به نوعی رونق اشتغالزایی نیز می شود.



در راستای توسعه‌ همکاری‌های کشورهای منطـقه و گسترش صنعـت ایرانگردی و جهانگردی، با همـکاری راه‌آهن‌های ایران و ترکـیه، قطار بین‌المللی تهران ــ وان راه‌اندازی شد. این قطار دارای ظرفیت ۱۸۰ نفری است و فعالیت آن به علت وقوع زلزله در این استان در تاریخ ۲۳ اکتبر و ۹ نوامبر ۲۰۱۱ متوقف شده بود، بار دیگر در تاریخ ۱ تیر از سر گرفته شد.



پایان پیام/

  • کد خبر : 283595
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار