خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/24 - 14:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عسگری:

کاهش حجم مبادلات بین‌المللی با دلار بستر مناسبی برای شکستن سلطه این ارز است

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: کاهش حجم مبادلات بین‌المللی از طریق دلار، بستر مناسبی را برای شکستن سلطه دلار به عنوان یکی از عوامل اصلی تحمیل تورم بر اقتصاد کشور فراهم می‌کند.

مهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره درباره سلطه دلار، گفت: مدتی‌است که موضوع تضعیف دلار و کاهش حجم مبادلات بین‌المللی از طریق دلار به عنوان یک چالش برای ایالات متحده مطرح شده است.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نگرانی در گزارش اکتبر ۲۰۲۱ وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز صراحتا قید شده است. این موضوع می‌تواند در صورت اخذ تدابیر و تصمیمات صحیح، بستر مناسبی را برای شکستن سلطه دلار به عنوان یکی از عوامل اصلی تحمیل تورم بر اقتصاد کشور فراهم کند.

وی اضافه کرد: از طرفی ساده‌اندیشی خواهد بود، اگر تصور کنیم که آنها می‌نشینند و نظاره‌گر از دست رفتن سلطه و سیطره خود بر اقتصاد جهان می‌شوند درحالی که به صراحت دلار را ابزار و سلاح جنگ اقتصادی برای تحمیل اراده‌ی خود بر کشورها عنوان می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: جیمز ریکاردز، طراح و مشاور حوزه جنگ ارزی در فصل ۱۱ کتاب «جنگ‌های ارزی»، ارزهای دیجیتال را به عنوان یکی از ابزارهای استمرار سلطه‌ی اقتصادی معرفی می‌کند که ما باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 378356
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار