خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/28 - 08:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
اعظمی:

پیش بینی سازمان هواشناسی برای پاییز پر بارش محقق نشد/کشاورزان دیمکار در معرض زیان قرار دارند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: آنچه که پیش بینی شد تا کمبود آب در مخازن سدها که برخی از آنها به میزان بحرانی رسیده‌اند محقق نشده و امیدواریم در زمستان شرایط خوبی را شاهد باشیم و کاهش بارندگی در فصول زمستان و بهار جبران شود.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص میزان تحقق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در زمینه میزان بارندگی در فصل پاییز، گفت: معاون وزیر و رئیس سازمان هواشناسی کشور طی تابستان سال جاری در کمیسیون حاضر و عنوان کرد که پاییز بسیار پر بارشی را داریم و ممکن است بخشی از باغات و اراضی کشاورزی آسیب ببینند.



نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از اعلام پیش بینی سازمان هواشناسی درباره بالا بودن میزان بارش‌ها هشدارهای لازم را به فرمانداران و استانداران در مناطق در معرض خطر دادیم اما این پیش بینی ها تا کنون درست نبوده و میزان آب ورودی به سدها با خروجی آنها همخوانی ندارد هرچند میزان ورودی آب به مخازن سدها در مقایسه با پاییز سال گذشته بهتر شده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: آنچه که پیش بینی شد تا کمبود آب در مخازن سدها که برخی از آنها به میزان بحرانی رسیده‌اند محقق نشده و امیدواریم در زمستان شرایط خوبی را شاهد باشیم و کاهش بارندگی در فصول زمستان و بهار جبران شود.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: باتوجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی درباره مناسب بودن بارندگی‌ها در فصل پاییز، کشاورزان برای کشت دیم گندم و سایر محصولات سرمایه گذاری و اقدام کردند که درصورت عدم جبران کمبود بارندگی‌ها در فصول زمستان و بهار با زیان قابل توجهی مواجه می‌شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 373223
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار