خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/16 - 12:56
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
فرمند در نطق میان دستور:

برای جنگ اقتصادی چه کرده ایم؟ + فیلم

نماینده مردم میانه در مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور این سوال را مطرح کرد که برای جنگ اقتصادی چه کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فردین فرمند  در نشست علنی امروز (سه شنبه 16 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی  در نطق میان دستور خود با بیان اینکه می خواهد افکارش را با نمایندگان در میان بگذارد، گفت:  می خواهیم روزهای آخر مجلس موضوعاتی را با شما در میان بگذارم، ما در جنگ تحمیلی پیروز شدیم، چرا به این موفقیت رسیدیم؟ پاسخ به این سوال بسیار عمیق است، برای اینکه عده ای با خودشان گفتند برای مملکت، اعتقاد و انقلاب چه باید بکنند و از خودشان گذشتند و چون از خود گذشتند پیروز شدند.



نماینده مردم میانه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: آیا مجلس دهمی ها از خود سوال کردند برای این مجلس چه کار خواهند کرد؟ قصد توهین به هیچ فرد و شخصی ندارم دلم می خواهد به عنوان وصیت برای دوره یازدهمی ها باقی بماند.



عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: روز گذشته قانونی را تصویب کردیم که اگر مراحل را طی کند اجرایی می شود، قانون حذف  صفرهای زیادی که اثرات منفی بسیار روانی، روحی و فیزیکی بر اقتصاد ما داشت بود، اما چه تصویب کردیم؟  گفتیم 10 هزار ریال بشود یک تومان، برای آن زیر مجموعه تعریف کردیم، آیا فکر این بودیم برای ضرب یک قران چقدر باید هزینه شود؟



وی ادامه تصریح کرد: دیروز مگر نشنیدید، نیکلی که برای این فلزات استفاده خواهد شد 350 ریال هزینه دارد، یعنی پولی که قرار است واحد آن را ضرب کنیم، ارزش ذاتی آن پول بیشتر از ارزش مالی آن خواهد بود، اینگونه می خواستید در اذهان بمانید؟ با این عجله می خواستیم کار کنیم؟ امیدوارم  مسئولین متوجه این امر شوند.



این نماینده مجلس ادامه داد: روز گذشته گفته اند یک قران را ضرب نخواهیم کرد و 10 قرانی ضرب می شود، در دنیا رسم است وقتی کسی به کشور خارجی سفر می کند به عنوان هدیه و یادگاری کوچکترین واحد پول آن کشور را دریافت کنند، آیا برای این مسئله جوابی دارید؟ واقعا متاسفم که باید این مسائل را مطرح کنم اما برای اینکه در تاریخ بماند این نکات را بیان می کنم.



فرمند در ادامه نطق خود بیان کرد: ما در جنگ اقتصادی قرارداریم، قسمتی از این جنگ می توانست این قانون باشد البته اگر درست تصویب می شد، جنگ آرایش می خواهد، پایه جنگ اقتصادی، ایجاد اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی چگونه بنیان می شود؟ اقتصاد مقاومتی نیاز به رونق تولید دارد، الان دیدیم آنچه که باید محقق می شد، نشد، رفتیم سراغ جهش تولید، چه کاری دراین باره کردیم؟



وی اظهار داشت: جنگ اقتصادی مسئله ای است که ما باید جوابگوی آن می بودیم اما چه کار برای آن کردیم، با عجله قانون انتخابات را دستکاری کردیم، آیا بعد از انتخابات تحلیل کردیم که چه اتفاقی درمملکت افتاد؟ در شهر خودم مردم توقعات خیلی زیادی داشتند این شهر بسیار محروم است  مردم تصور می کنند با سخنرانی ها  و نطق ها مشکلات حل می شود و مسئولین سریع مسائل را درست می کنند اما در قانون انتخابات آیا دیدیم که چطور مردم را پای صندوق های رای بیاوریم؟



عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما تا کی می خواهیم مسائل را سرسری بگیریم؟ چند تا انتخابات داریم برای هر کدام یک قانون گذاشتیم برای تبلیغاتشان یک قانون می گذاریم، با خود فکر کردم می روم شهر برای مردم توضیح می دهم اما کسی نیامد اجازه ندادند در مسجد جامع جلسه بگذارم، با خود گفتم همه خلاف می کنند من که نمی توانم خلاف کنم وقتی قانونگذاری می کنم، من یک بنر زدم یک در یک متر و شش نسخه که به ستاد ها  بفرستم و روی آن نوشته بودم تمام هزینه های انتخاباتی این جانب صرف امور خیریه خواهد شد./



پایان پیام
















دانلود
  • کد خبر : 297470
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار