خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/12 - 08:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی,استان ها
نیکزاد خواستار شد؛

پرداخت مطالبات کشاورزان و ساماندهی اطلس کشور

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شایسته است دولت در راستای پرداخت مطالبات کشاورزان اقدام کرده و نسبت به ساماندهی مطلوب اطلس و نقشه مطلوب الگوی کشت اقدام کند تا شاهد ساماندهی این حوزه مهم اقتصادی باشیم.

نیکزاد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد در آستانه سال کشاورزی و در حاشیه بازدید از منطقه‌ی کشاورزی و گفت و گو با کشاورزان استان اردبیل، گفت: اینکه کشاورزان زحمت کش هنوز بخشی از مطالبات خود را دریافت نکرده باشند و دولت بدهی آنها را پرداخت نکرده باشد، ضمن اینکه بازتولید نارضایتی خواهد کرد، قطعا این حوزه موثر اقتصادی را نیز بی اثر خواهد کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشاورزان و کشاورزی بازوهای جدی و مهم تحقق مردمی سازی اقتصاد هستند، یادآور شد: کشاورزی همواره پیشران توسعه و پیشرفت هر کشوری بوده و در تامین امنیت غذایی اثرگذار است، لذا توجه به ساماندهی الگوهای کشت و البته پرداخت به هنگام مطالبات کشاورزان اصلی ضروری و غیرقابل تعلل است.

نماینده مردم اردبیل در خانه ملت، کشاورزان این استان را در حوزه کاشت محصولاتی که اهمیت استراتژیک در تامین چرخه غذا دارند، دارای نقشی ملی دانست و گفت: مطالبه 26 درصدی گندمکاران و 46 درصدی سیب زمینی کاران یعنی دولت در همین ابتدای تشکیل باید برای پرداخت مطالبات این قشر زحمت کش و شریف اقدام کرده و حتما برای سر و سامان دادن به اطلس کشور تدبیر کند والا هر سال ما با این دست مشکلات مواجه خواهیم بود.

نیکزاد در پایان تاکید کرد: کشاورزی را نه در حاشیه بلکه در کنار انرژی و صنعت و ... مورد توجه قرار دهید، در غیر این صورت استراتژیک ترین حوزه مورد غفلت واقع می شود، حوزه ای که در صورت بی توجهی اثرات میان مدت و میان مدت قابل لمس خواهد داشت./

پایان پیام

  • کد خبر : 382966
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار