خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/07 - 11:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فرخی میکال:

وزیر جهادکشاورزی به وعده خود برای کنترل قیمت مرغ عمل کند/ احتمال حذف مرغ از سفره مردم در صورت تدوام افزایش قیمت

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی به وعده خود برای کنترل قیمت مرغ عمل کند گفت: تدوام نابه سامانی در بازار مرغ و افزایش قیمت این کالای ضروری موجب حذف آن از سفره مردم می‌شود.

رسول فرخی میکال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به افزایش قیمت مرغ در کشور گفـت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت مرغ و محصولات پروتئینی هستیم؛ در شرایطی که درآمد مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد کفاف هزینه های روزمره زندگی آنها را نمی‌دهد، نوسانات متعدد قیمت گوشت، مرغ و میوه آرامش  معیشتی خانواده ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید به نحوی برنامه ریزی و مدیریت کنند که شاهد بی ثباتی قیمتی در محصولات اساسی خانواده‌ها نباشیم. برای کشور نوسان شدید در قیمت‌ها ان هم کالاهای اساسی زیبنده نبوده و مسئولان دولتی باید با نگاه‌ها بلند مدت ثبات بخش قیمت‌ها باشند.

فرخی میکال اضافه کرد: نوسانات قیمت مرغ به هر دلیلی اعم از کاهش جوجه ریزی و افزایش قیمت نهاده ها و ... قابل پذیرش نیست و به سرعت بازار باید ساماندهی و مدیریت شود. مرغ برای بسیاری از خانواده‌ها حکم تنها منبع گوشت و پروتئین بوده که آن هم با چنین قیمت‌هایی به مرور زمان از سفره ها حذف خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست دارم با توجه به تاثیر پذیری بسیاری از محصولات از قیمت مرغ، باید به سرعت به آن ورود کرده و مانع نوسانات قیمت مرغ شود./

پایان پیام

 

خبرنگار: رهرا دهقانی

  • کد خبر : 372172
آخرین اخبار