خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/19 - 13:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بابائی کارنامی مطرح کرد:

واردات بی‌رویه برنج در فصل برداشت چالش کشاورزان شمالی/ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت امری حیاتی است

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس، گفت: ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت برای کشاورزان اقدامی حیاتی است اما متاسفانه در این روزها شاهد واردات این محصول هستیم و باید دولت از آن جلوگیری کنند.

علی بابائی کارنامی نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص واردات برنج در فصل برداشت، گفت: یکی از مشکلاتی که طی چند سال اخیر کشاورزان برنجکار در استان‌های شمالی با آن مواجه هستند واردات بی‌رویه برنج در فصل برداشت است درحالی که دولت‌ها در ادوار مختلف طی شش ماه ابتدای سال اقدام به واردات برنج نمی‌کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات در فصل برداشت یک اقدام مناسب است، ادامه داد: ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت برای کشاورزان اقدامی حیاتی است اما متاسفانه در این روزها شاهد واردات این محصول هستیم و باید تیم آقای پزشکیان از آن جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در پایان دولت‌ها کارها معطل می‌شود، عنوان کرد: پس از شهادت آیت الله رئیسی آقای مخبر طی بخشنامه‌ای دستور دادند تا اقدامی انجام نشود و آقای پزشکیان نیز دستورداده‌اند تا مستقر نشدن دولت جدید اقدامی صورت نگیرد. برخی از مجموعه‌ها، شرکت ها و سازمان‌ها مدیر ندارند چنین چیزی را برای اولین بار است که مشاهده می‌کنم.

بابائی کارنامی با بیان اینکه آقای پزشکیان باید مانع از اقدامات و تفکرات پوپولیستی شود تصریح کرد: عدم پرداخت ارز ترجیحی به واردات برنج یکی از سیاست‌هایی است که باید در دستورکار دولت قراربگیرد و کشاورزان جان تازه‌ای بگیرند و از سوی دیگر باید مراقب شرایط مصرف کنندگان نیز بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیازی به واردات برنج نیست زیرا درحال حاضر ظرفیت تولید 3 میلیون 500 هزار تا 4 میلیون تن برنج در سال وجود دارد، گفت: اگر دولت با حمایت‌های خود هزینه تولید را کاهش پیدا کند نرخ محصول نهایی کاهش پیدا می‌کند و نهایتا مصرف کنندگان از این موضوع نفع می‌برند.

دولت به جای پرداخت یارانه به کشاورزان هندی، چینی، پاکستانی و سایر کشورهای مبدا واردات برنج به کشاورزان داخلی این یارانه را پرداخت کند، تصریح کرد: تولید برنج دیگر نیاز به فناوری بسیار پیچیده‌ای ندارد و می‌توان نیاز کشور را در داخل تامین کرد و امیدواریم آقای پزشکیان دستورات صریح و شفاف خود را در این خصوص ابلاغ کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 381693
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار