خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/09 - 12:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رضاخواه در تشریح جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق:

هزینه های پرداختی از جیب مردم برای امور مربوط به سلامت 30 درصد تعیین شد/ پایگاه های اورژانس هوایی و دریایی توسعه می یابد+فیلم

نائب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوبات جلسه صبح امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

مجتبی رضاخواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق برنامه جهت بررسی موارد ارجاعی برنامه هفتم توسعه گفت: در ابتدا باید بگویم قرار بر این بوده که تصویب مواد ارجاعی لایحه برنامه هفتم توسعه با همکاری دولت انجام می شود.ظرفیت کشور برای رشد و توسعه مشخص است و ما نمی توانیم بیش از ظرفیت کشور را به کار بگیریم، بنابراین ما از نظرات کارشناسی دولت در بخش های مختلف استفاده می کنیم علی رغم اینکه ما در مجلس تلاش می کنیم ظرفیت های مغفول مانده کشور را در برنامه، تکمیل کنیم.



رضاخواه در ادامه با اشاره به مصوبات روز جاری کمیسیون تلفیق مجلس بیان کرد: امروز کمیسیون مصوباتی را در حوزه های فرهنگی و سلامت به تصویب رساند.



وی تاکید کرد: پیرو مصوبه کمیسیون در بخش های فرهنگی، دستگاه های اجرایی اعم از وزارت ارشاد ،سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صداوسیما مکلف شدند تا برای انجام کارهای فرهنگی از ظرفیت مساجد استفاده کنند.



رضاخواه با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه سلامت بیان کرد: در این بخش مقرر شد تا هزینه های پرداختی از جیب مردم برای امور مربوط به سلامت نهایتا 30 درصد باشد. همچنین مقرر شد اگر اتفاقی ناگواری برای خانواده ای رخ داده نهایت پرداختی خانوار باید 2 درصد هزینه ها باشد.
















دانلود


 



نائب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد که باید ظرفیت پزشکان متخصص به نحوی در مناطق محروم افزایش پیدا کند که نهایتا نسبت پزشک متخصص به پزشک عمومی ارتقا یابد و اگر توان لازم وجود دارد پزشک متخصص بیشتر شود. همچنین کمیسیون در مصوبه ای دیگری با توسعه پایگاه های اورژانس کشور اعم از هوایی و دریایی موافقت کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 370767
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار