خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/18 - 15:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شریعتی اندراتی:

هزینه ساخت مسکن روستایی در برخی از مناطق بیش از شهرها است/نقش موثر الحاق زمین به روستاها جهت رشد ساخت و ساز

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هزینه ساخت مساکن روستایی در برخی از مواقع بیش از مسکن های شهری است گفـت: برای افزایش سرعت ساخت مسکن در روستاها، تسهیلات مرتبط باید به میزان وام مساکن شهری افزایش پیدا کند.

غلام رضا شریعتی اندراتی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با وضعیت ساخت مسکن روستایی در سطح کشور گفـت: افزایش تسهیلات مسکن روستایی به 350 میلیون تومان گامی مثبت و رو به جلو برای بهبود روند ساخت و ساز است.



این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه هزینه ساخت مساکن روستایی در برخی از مواقع بیش از مسکن های شهری است عنوان کرد: فروش مصالح ساختمانی عموماً در مراکز شهرها بوده و انتقال و حمل آنها به روستاها موجب افزایش هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود. لذا بنده معتقدم برای افزایش سرعت ساخت مسکن روستایی، تسهیلات مرتبط باید به میزان تسهیلات مساکن شهری  افزایش پیدا کند.



عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه تامین زمین در روستاها برای ساخت مسکن راحت تر از تامین زمین در شهرها است و با الحاق اراضی به محدوده و تغییر کاربری زمین‌ها می‌توان بستر مناسبی را برای ساخت مسکن ایجاد کرد.



نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: بسیار از افراد ساکن در شهرها در گذشته، ساکن روستاها بوده و هم اکنون نیز تمایل دارند به روستاها بازگردند. از این رو با تسهیل شرایط ساخت مسکن و استفاده از ظرفیت خود مالکی و بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات به آنها امکان افزایش سرعت و ساخت و ساز و تحقق اهداف دولت فراهم می‌شود.



نقش موثر الحاق زمین به روستاها جهت ساخت مسکن



وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت ضمن افزایش تسهیلات ساخت مسکن باید به دنبال تشویق مالکان به ساخت مسکن و یا الحاق زمین به روستاها جهت ساخت مسکن توسط افراد دارای شرایط باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374277
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار