خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 14:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
آزادی‌خواه:

هزینه حمل گندم از مزرعه تا سیلو توسط دولت پرداخت شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید هزینه حمل گندم از مزرعه تا سیلوهای نگهداری این محصول را بر عهده بگیرد.

احد آزادی خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص تعیین نرخ خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، عنوان کرد: از یک سو باتوجه به محدودیت منابع موجود باید در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم شرایط دولت را نیز در نظر بگیریم و از سوی دیگر کشت این محصول استراتژیک باید برای کشاورزان گندمکار صرفه اقتصادی داشته باشد.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درحال حاضر قیمت واقعی گندم بیش از هر کیلوگرم 20 هزار تومان است، ادامه داد: اگر دولت قیمت و منابع زیادی برای خرید تضمینی گندم اختصاص دهد زیان نمی‌کند اما از آنجایی که منابع دولت محدود است این امکان وجود ندارد و درحال حاضر نیز تاخیر بسیار زیادی در پرداخت مطالبات گندمکاران وجود دارد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قیمت 20 هزار تومانی گندم دور از انتظار نیست اما باید به موقع مطالبات گندمکاران در سال زراعی جدید پرداخت شود، عنوان کرد: دولت باید هزینه حمل گندم از مزرعه تا سیلوهای نگهداری این محصول را بر عهده بگیرد و از سوی دیگر افت گندم را با تخفیفات ویژه اعمال کند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید به کشاورزان گندمکار به منظور تامین نهاده‌های مورد نیاز و افزایش سطح زیرکشت از طریق بانک کشاورزی تسهیلات ویژه پرداخت شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 368753
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار