خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/19 - 15:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مقصودی با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه برق سیکل ترکیبی بروجرد:

نیروگاه 250 مگاواتی برق بروجرد تحولی در صنعت رقم خواهد زد

نماینده مردم بروجرد از آغاز عملیات عمرانی نیروگاه 250 مگاواتی برق در این شهرستان خبر داد که کمبود برق غرب کشور را جبران خواهد کرد.

فاطمه مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آغاز ساخت یکی از پروژه های مادر در شهرستان بروجرد، گفت: کلنگ نیروگاه برق سیکل ترکیبی شهرستان بروجرد زمین زده شده ، این نیروگاه 250 مگاواتی است و در زمینی به مساحت 20 هکتار که از سوی شرکت برق حرارتی ایران خریداری شده ساخته می شود. این نیروگاه می تواند انقلاب و تحولی خیلی خوبی در صنعت و در زیرساخت های شهرستان به وجود آورد.



نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار داشت: برای ساخت این نیروگاه نزدیک بر 1500 نفر نیرو لازم است و این نیروگاه در سه سال ساخته و  تجهیز خواهد شد، نیروگاه مذکور می تواند برق منطقه را تامین کند، انرژی منطقه را حفظ کند و در واقع قسمتی از غرب کشور که مشکل برق داشت را در حلقه برق کشور قرار دهد و خلاء را پر می کند تا دیگر کمبود برق نداشته باشیم.



این نماینده مجلس بیان کرد: در زمان پیک مصرف در شهرستان بالغ بر 150 مگاوات مصرف داریم و با نیروگاه 250 مگاواتی مشکلات برق در حوزه صنعتی و خانگی برطرف می شود و 6 هزار میلیارد تومان در این نیروگاه سرمایه گذاری شده است که تحول صنعتی بسیار خوبی را در شهرستان رقم خواهد زد. برای این نیروگاه سه سال تلاش شد که به نتیجه رسیده است در حال حاضر تجهیز کارگاه شده و مشغول ساخت هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 361430
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار