خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/24 - 09:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عنابستانی تاکید کرد؛

نقش موثر هدایت صحیح نقدینگی به سمت تولید در مهار تورم

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس گفت: اینکه نقدینگی را کنترل کنیم کار درستی است، اما ما این موضوع را در برنامه دولت ندیدیم که به چه نحوی قصد دارد نقدینگی موجود که رقم بسیار بالایی دارد را به سمت تولید جهت دهی کند.

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره بسته ضدتورمی دولت در زمینه مهار تورم بیان کرد: یکی از عناوین بسته ضد تورمی دولت برای مهار تورم، کنترل نقدینگی است. به واقع تمرکز بر موضوع کنترل نقدینگی امری مطلوب است اما به نظر بنده جهت دهی به نقدینگی، درست تر از کنترل نقدینگی است.



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن تاکید کرد: در حال حاضر ما به نوعی یک نقدینگی در اقتصاد کشور داریم و یک نقدینگی که در حال خلق آن هستیم. اینکه نقدینگی را کنترل کنیم تا خلق نشود کار درستی است،اما ما این موضوع را در برنامه دولت ندیدیم که به چه نحوی قصد دارد نقدینگی موجود که رقم بسیار بالایی دارد را به سمت تولید جهت دهی کند.



این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هر میزان که ما بتوانیم نقدینگی را در ساختارهای مختلف به مانند قانون مقابله با سوداگری به سمت تولید سوق دهیم، در مسیر جهت دهی به نقدینگی موفق عمل کرده ایم و با این حال دولت می تواند در این بخش دست به اقدامات متعددی بزند.



این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک جهت دهی صحیح به نقدینگی، تورم را کنترل خواهد کرد که باید بیش از پیش به این امر توجه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 361650
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار