خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/30 - 09:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شاوردیان در نشست مشترک نشست مشترک گمرکات ایران و ارمنستان مطرح کرد:

نقش بالقوه توسعه زیرساخت‌های جاده ای ایران و ارمنستان در رونق کریدور شمال - جنوب

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در نشست مشترک گمرکات ایران و ارمنستان که با هدف تسهیل مبادلات مرزی در گمرکات مرزی برگزار شد با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت‌های جاده‌ای دو کشور به نقش آن در رونق کریدور شمال - جنوب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت نشست مشترک گمرکات ایران و ارمنستان که با هدف رفع موانع و گسترش همکاری‌های گمرکی و تسهیل مبادلات مرزی در گمرکات مرزی نوردوز ایران و مغری ارمنستان با پیشنهاد آرا شاوردیان نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان و حضور وی برگزار شد.

براساس این گزارش؛ در نشست مذکور  پیرامون موضوعات مختلف گمرکی، افزایش حجم مبادلات تجاری بین گمرکات مرزی ایران و ارمنستان و افزایش تردد روزانه کامیونها بحث و گفت و گو شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
نشست شاوردیان با مسئول گمرک ارمنستان

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از رویکرد و توجه ویژه رئیس کل گمرک ایران به افزایش همکاریهای گمرکی بین دو کشور و اهمیت مرز تاریخی ۴۵ کیلومتری بین دو کشور اشاره کرد و گفت: تامین زیرساختهای جاده ای دو طرف برای افزایش همکاریهای تجاری در راستای جذب گردشگر و تسهیل در امور مسافری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده که موجب رونق کریدور جنوب به شمال می‌شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
نشست شاوردیان با مسئول گمرک ارمنستان

لازم ذکر است که سرکنسولی کشورمان در شهر کاپان ارمنستان و معاون دفتر همکاریهای بین الملل، معاون دفتر هماهنگی استان‌های گمرک کشور، سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان شرقی، مسئولین گمرک نوردوز و جلفا و همچنین آرتاشس غمبریان رئیس اداره گمرک جنوب ارمنستان و مسئولین گمرک مغری در این نشست حضور داشتند.

در پایان نشست اعضای هیأتها بازدیدی از شهر مرزی جلفا و کلیسای «سنت استپانوس» داشتند.

 
 
 
 
 
 
 
 
نشست شاوردیان با مسئول گمرک ارمنستان
 
 
 
 
 
 
 
 
نشست شاوردیان با مسئول گمرک ارمنستان

پایان پیام

 

خبرنگار مهدی سعدی آرانی

  • کد خبر : 371876
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار