خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/24 - 10:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مرحبا:

نباید به روند فعلی فعالیت صندوق توسعه ملی قانع باشیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:باید برای آینده صندوق توسعه ملی به یک سطح و مقطعی بالاتر فکر کنیم و نباید به روند فعلی قانع باشیم.

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رویکرد صندوق توسعه ملی در زمینه اقدامات توسعه ای کشور  بیان کرد: فلسفه تشکیل صندوق توسعه ملی بر این مبنا بوده که به هر حال ما یکسری درآمدهای ارزی در بحث نفت داشتیم که عمده این ها صرف مصارف جاری و عمرانی  روزمره کشور می شد براساس تدبیر، بخشی از این درآمدها در جایی تجمیع شده و صرف توسعه و پیشرفت صنعتی کشور شود.



این نماینده مجلس با بیان اینکه صندوق توسعه ملی تشکیل شد و اقدامات خوبی را هم مدنظر قرار داد، بیان کرد: طبق آمار و عملکردهای صورت گرفته، صندوق توسعه ملی حرف هایی برای  گفتن دارد و پروژه ها و اقدامات زیادی در اقتصاد و صنعت با حمایت این صندوق رخ داده است.



وی عملکرد گذشته صندوق توسعه ملی را قابل دفاع دانست و بیان کرد: با این حال برای آینده صندوق باید به یک سطح و مقطعی بالاتر فکر کنیم و نباید به روند فعلی قانع باشیم.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: سطح توسعه یافتگی کشور ما به نحوی است که با اقدامات فعلی صورت گرفته تغییر فاحشی اتفاق نمی افتد. به عنوان مثال  فردی در دهک سه قرار دارد و می خواهد به دهک 10 برسد.اینکه این فرد می خواهد از دهک سه به چهار برود یک برنامه نیاز دارد و اینکه  این فرد قصد دارد از دهک سه به 9 برسد یک برنامه دیگر. بنابراین چشم اندازی که برای خودمان تعریف می کنیم باید متعالی باشد و بر همان اساس ساختارهای خودمان را تغییر دهیم.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: صندوق توسعه ملی باید یک سطحی از توسعه یافتگی  و نوعی از عملکردها و حمایت ها را برای خودش تعریف کند  تا کشور به یک سطح بالایی از توسعه یافتگی دست پیدا کند.



پایان پیام

  • کد خبر : 361666
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار