خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 08:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قاسمی:

میکرو آپارتمان‌ها نباید مجوز ساخت بگیرند/ تضاد خانه‌های 25 متری با فرهنگ ایرانی - اسلامی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی از ساخت خانه های ۲۵ متری و اخبار منتشر شده در خصوص احداث این خانه ها انتقاد کرد.

حبیب قاسمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در واکنش به اخبار منتشر شده پیرامون احداث خانه های ۲۵ متری  گفت: سال قبل هم ایده ساخت هتل آپارتمان های ۲۵ متری برای سکونت مخصوصا سکونت جوانان تازه ازدواج کرده یا به بهانه شروع زندگی ساده و کم هزینه منتشر شد که با مخالفت های زیادی همراه بود اما متاسفانه به تازگی هم خبر از احداث این خانه ها در ماهدشت کرج به گوش می رسد.

وی در ادامه بیان کرد: گویا قرار این خانه ها با مجوز هتل آپارتمان احداث شود در حالی که قواعد مسکنی ایران آپارتمان ۲۵ متری را به عنوان خانه قبول ندارد ایده ساخت آپارتمان های کپسولی به هیچ وجه متناسب با معیارهای زندگی ایرانی اسلامی نیست و مجلس مخالف صریح ساخت این خانه است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه در فرهنگ ایرانی خانه های آپارتمانی و ویلایی پذیرفته شده است افزود: خانواده برای رشد و نمو و همچنین تربیت کودکانی شاد و سرزنده به محیطی نسبتا بزرگ نیاز دارد و این شرایط در خانه های کپسولی آپارتمانی محیا نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه گفت: عده ای که به دنبال ساخت این میکرو آپارتمان ها هستند در واقع در پی دست یابی به گردش مالی بالا برای خودشان هستند نه تامین سرپناه برای مردم ضعیف جامعه، این خانه ها قطعا نمی تواند مکانی برای زندگی باشد و در نهایت می تواند پول هنگفتی را روانه حساب های اشخاص خاص کند.

قاسمی ادامه داد: سرانه سکونت برای هر فرد مشخص است که با این معیار ها این خانه ها نباید مجوز ساخت بگیرند، در این شرایط نهادهای نظارتی باید به این مسئله ورود کنند و مجلس نیز از ابزارهای نظارتی خود برای مقابله با خانه های کپسولی استفاده خواهد کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 383484
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار