خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/20 - 12:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
کوچکی نژاد:

مهار تورم با رویکردهای علمی میسر می شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از هر زمانی نیازمند تحول در فرآیندهای اقتصادی موجود هستیم، لذا هر عاملی که باعث ایجاد ثبات اقتصادی در کشور می‌شود باید مد نظر قرار گرفته و در دستور کار باشد.

کوچکی نژاد

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اولویت های اقتصادی مجلس دوازدهم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی مجلس دوازدهم ثبات بخشی به حوزه اقتصاد کلان کشور است بیش از هر زمانی نیازمند تحول در فرآیندهای اقتصادی موجود هستیم، هر عاملی که باعث ایجاد ثبات اقتصادی در کشور می‌شود باید مد نظر قرار گرفته و در دستور کار باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم باید به درستی در کشور مهار شود، اظهار کرد: در راستای مهار تورم، کنترل رشد نقدینگی عاملی موثر است لذا تا زمانی که ما نتوانیم نقدینگی را مهار کنیم، نمی توانیم اصلاحات اقتصادی را مد نظر قرار دهیم باید با راهکارهایی به نقدینگی جهت داده و آن را در بخش تولید هزینه کنیم. چراکه این امر می‌تواند مولد باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین اصلاح سیاست های ارزی باید مدنظر قرار گیرد و در این بخش هم نیازمند تغییراتی هستیم. به واقع اصلاح سیاست‌های ارزی می‌تواند در اقتصاد کلان امری موثر قلمداد شده و مشکلات این بخش را برطرف کند.

نماینده مجلس دوازدهم با اشاره به ضرورت رفع مشکلات بازار سرمایه تاکید کرد: همچنین ما باید سیاست‌های منتج به بازار سرمایه را اصلاح کرده و برای این بخش هم چاره اندیشی کنیم چراکه شرایط فعلی بازار سرمایه پذیرفتنی نیست و باید برای این مهم نیز چاره اندیشی کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379288
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار