خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/30 - 13:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عسکری:

منابع پرداخت مطالبات گندمکاران هرچه سریع‌تر تخصیص داده شود/گندم تضمین کننده امنیت غذایی است

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، گفت: دولت باید با برنامه ریزی و اقدامات مناسب هرچه سریع‌تر منابع مورد نیاز پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار را تامین و تخصیص دهد.

محمدجواد عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: در سال جاری خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های مناسب در برخی از استان‌ها شاهد افزایش تولید گندم هستیم و برداشت این محصول استراتژیک در برخی از استان‌ها آغاز شده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه علی رغم تحویل گندم تولیدی از سوی کشاورزان به سیلوهای دولتی و قول های داده شده بخشی از مطالبات کشاورزان گندمکار تاکنون پرداخت نشده است، ادامه داد: عدم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان که محصول خود را به دولت تحویل می‌دهند موجبات برخی از دلخوری‌ها را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید با برنامه ریزی و اقدامات مناسب هرچه سریع‌تر منابع مورد نیاز پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار را تامین و تخصیص دهد، عنوان کرد: برخی از کشاورزان نهاده‌های مورد نیاز تولید شامل کود، بذر و سم را به صورت نسیه تامین می‌کنند تا پس از برداشت محصول بدهی خود را پرداخت کنند به همین دلیل با تاخیر در پرداخت مطالبات تحت فشارهای شدیدی قرار می‌گیرند.

عسکری با بیان اینکه گندم یکی از استراتژیک‌ترین محصولات کشاورزی و تضمین کننده بخش مهمی از تامین امنیت غذایی است که باید هرساله مشوق‌هایی را در اختیار کشاورزان گندمکار برای تداوم در تولید قرار دهیم، گفت: یکی از مشوق‌هایی که می‌توان برای گندمکاران مدنظر قرار داد تعیین نرخ خرید تضمینی متناسب با تورم سالانه و دیگری پرداخت به موقع مطالبات آنها است./

پایان پیام

  • کد خبر : 379808
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار