خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/09 - 13:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عباسی:

ممنوعیت‌های خلق الساعه صادرات محصولات کشاورزی برخلاف قانون است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس با تصمیمات خلق الساعه در حوزه صادرات و واردات محصولات کشاورزی مخالف است و ممنوعیت صادرات پیاز را پیگیری می‌کنیم.

علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اعمال ناگهانی ممنوعیت صادرات پیاز، گفت: سال‌های گذشته نیز با چنین مشکلاتی مواجه شدیم و به همین دلیل در قانون بودجه سالانه آورده شد که برای اعمال ممنوعیت صادراتی باید شش ماه قبل اطلاع رسانی شود و در غیر اینصورت باید در هیات دولت به تصویب برسد.



نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در احکام برنامه‌های توسعه ای نیز آورده شده تا ممنوعیت صادرات کالاهای غیریارانه اعمال نشود، عنوان کرد: مواردی از اعمال ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت که منجر به لغو حکم ممنوعیت شد.



وی تصریح کرد: در خصوص ممنوعیت صادرات پیاز نیز کمیسیون کشاورزی مجلس نظر گذشته خود را دارد و باید این موضوع به کشاورزان و صادرکنندگان از شش ماه قبل اطلاع داده می‌شد زیرا این افراد برای کسب بازار هدف صادراتی رایزنی‌هایی زیادی انجام داده اند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه مصوب شده است که ممنوعیت صادرات و واردات محصولات کشاورزی از سوی دولت اعمال نشود و اگر تصمیمی اتخاذ و کشاورزان زیان ببیند باید جبران خسارت کند، گفت: باید الگوی کشت رعایت و اجرا شود زیرا سرانه کشت محصولات در هر منطقه  را بر اساس نیاز بازار داخلی و صادرات مشخص می‌کند تا هر روز با تصمیمات جدید مواجه نشویم.



نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید با اعمال محدودیت صادراتی کشاورزان را با خسارت سنگین مواجه کنیم، افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس با تصمیمات خلق الساعه در حوزه صادرات و واردات محصولات کشاورزی مخالف است و ممنوعیت صادرات پیاز را پیگیری می‌کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 370782
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار