خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/27 - 17:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فرخی میکال:

مطالبات چایکارن هرچه سریع‌تر پرداخت شود

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات کشاورزان چایکار باید هرچه سریع‌تر پرداخت شود زیرا موجب بروز مشکلات و نگرانی‌هایی برای کشاورزان شده است.

رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تاخیر در مطالبات چایکاران، گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده 90 درصد از 135 هزار تن برگ سبز تولید شده کشور در استان گیلان برداشت می‌شود که مجموعا 30 هزار تن از چای خشک مورد نیاز کشور از این طریق تامین می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی‌رغم وعده‌های داده شده و رسیدن به فصل برداشت مجدد برگ سبز از باغات استان گیلان متاسفانه بخشی از مطالبات چایکاران پرداخت نشده است، ادامه داد: بی‌توجهی مسئولین به پرداخت مطالبات چایکاران انگیزه تولید و برداشت برگ سبز را کاهش می‌دهد و معیشت کشاورزان را دچار چالش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در استان‌های شمالی کشور خصوصا گیلان و مازندران حدود 500 هزار چایکار حضور دارند، عنوان کرد: حدود 25 درصد از مطالبات چایکاران باقی مانده که باید پرداخت آن هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار بگیرد تا بیش از این کشاورزان در سال جهش تولید ملی با مشارکت مردم دچار مشکل نشوند./

پایان پیام

  • کد خبر : 377213
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی