خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/02 - 09:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زنگنه :

مصاحبه از ۴۶ متقاضی برای ریاست و داستانی دیوان محاسبات نهایی شده است/تعدادی از متقاضیان انصراف دادند/عصر امروز؛ احتمال ارائه نتایج نهایی کمیته به کمیسیون برنامه و بودجه

عضو «کمیته دیوان محاسبات» کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:تاکنون مصاحبه از ۴۶ متقاضی یعنی ۲۱ نفر در بخش دادستانی و ۲۵ نفر برای ریاست دیوان محاسبات در کمیته مذکور انجام و نهایی شده است.

زنگنه

 محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آخرین نتایج جلسات «کمیته دیوان محاسبات» کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه کمیته دیوان محاسبات، کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی جهت بررسی سوابق متقاضیان ریاست و دادستانی دیوان محاسبات، روز گذشته از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز و تا ساعت ۲۰:۳۰ به طول انجامید.

21 متقاضی دادستانی و 25 متقاضی ریاست بر دیوان محاسبات به کمیته دعوت شدند

نماینده مردم «تربت حیدریه» با بیان اینکه جلسه این کمیته امروز مجددا از سر گرفته خواهد شد، ادامه داد: در جریان جلسات روز گذشته این کمیته، ۲۱ متقاضی دادستانی و ۲۵ متقاضی و داوطلب کرسی ریاست دیوان محاسبات جهت ارائه گزارش سوابق خود، به کمیته مربوطه دعوت شدند.

فرصت 15 دقیقه ای برای ارائه گزارش سوابق

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور میانگین و در مجموع هر متقاضی حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مطالب و نکات کاری خود را در راستای گزارش کاری خود به کمیته دیوان محاسبات، ارائه کردند.

تصمصم گیری برای معرفی بیش از 4 متقاضی به کمیسیون برنامه و بودجه

عضو «کمیته دیوان محاسبات» کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت مقرر شد امروز جمع‌بندی نهایی در رابطه با تعداد افرادی که کمیته مذکور به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی خواهد کرد تصمیم گیری شود. چرا که قانون پیش‌بینی شده در این بخش، تاکید داشته که این کمیته می‌تواند حداقل ۴ نفر را به کمیسیون برنامه بودجه معرفی کند، بنابراین این کمیته می‌تواند برای هر جایگاهی بیش از ۴ نفر هم به کمیسیون معرفی کند. از این رو در جلسه امروز این کمیته، درباره این مسئله تعیین تکلیف خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته لازم به ذکر است که استعلام از دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه پیرو سوابق داوطلبین قرار است طی امروز در اختیار کمیته دیوان محاسبات قرار گیرد. بعد از در نظر گرفتن این مراحل،رای گیری در کمیته مذکور انجام خواهد شد.

انصراف چند متقاضی

زنگنه تاکید کرد: همچنین باید به این نکته اشاره کنم که چند متقاضی هم روز گذشته از حضور در جریان انتخابات ریاست و دادستان دیوان محاسبات انصراف دادند، بنابراین این افراد از آمار کلیه ثبت نام کنندگان این رقابت حذف خواهند شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مجموع تاکنون مصاحبه از ۴۶ متقاضی یعنی ۲۱ نفر در بخش دادستانی و ۲۵ نفر برای ریاست دیوان محاسبات انجام و نهایی شده است.

عضو «کمیته دیوان محاسبات» کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان اعلام نتایج این کمیته به کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: اگر استعلام از سوابق متقاضیان تا ظهر امروز به دست ما برسد،ما رای گیری را در روز جاری انجام خواهیم داد لذا اگر کمیسیون برنامه و بودجه در این زمینه تدبیر کند،این کمیسیون هم می‌تواند عصر امروز بررسی خود در رابطه با نظر کمیته دیوان محاسبات را مد نظر قرار دهد اما به هر دلیلی، اعم از اینکه استعلامات به موقع به کمیته ارائه نشود،این مسئله به هفته آینده موکول خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380839
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار