خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 12:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
امیر:

مشارکت مردم در اقتصاد و تسهیل در امور سرمایه گذاری؛ راه برون رفت از بحران های اقتصادی/ سرمایه گذار نیاز به مشوق مالیاتی و تسهیلاتی دارد

نماینده مردم «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» در مجلس دوازدهم معتقد است؛ راه برون رفت از وضعیت اقتصادی کنونی، مشارکت مردم در اقتصاد و تسهیل در امور سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری

محمد امیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه پرداختن به تولید، نظام مسائل مجلس دوازدهم را تشکیل خواهد داد، گفت:در این راستا رفع موانع تولید مبنای کار قرار خواهد گرفت البته در گذشته و در مجلس یازدهم نیز بخشی از این امور مدنظر قرار گرفته و با این حال ادامه کار باید در مجلس دوازدهم پیگیری شود.

نماینده مردم «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» با بیان اینکه سال 1403 مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد است،بیان کرد: مقام معظم رهبری هر ساله شعار سال را تعیین کرده و باید گفت در سالهای گذشته حساسیت ویژه ای به موضوع تولید داشته‌اند که مسئولین باید روی این موضوع تمرکز داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به واقع راه برون رفت از وضعیت کنونی مشارکت مردم در اقتصاد و تسهیل در امور سرمایه گذاری است.

امیر با بیان اینکه اگر بتوانیم مشکلات قانونی در امور سرمایه گذاری داخلی و خارجی  و همچنین بروکراسی به اصطلاح خشک، طولانی  و زائد را از میان برداریم، قطعا سرمایه گذاری‌ها بیشتر خواهد شد، تاکید کرد: با این حال در سال گذشته و در بخش سرمایه گذاری رشد خوبی داشتیم و اما اگر بتوانیم این روند را اصلاح کرده و سرمایه گذار داخلی را ترغیب به سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار کنیم، بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف خواهدشد.

وی با بیان اینکه فضای لازم برای سرمایه گذاری شرکت های پائین دستی فراهم است، بیان کرد: متاسفانه ما عملا به یک کشور خام فروش تبدیل شده‌ایم بنابراین این مشکلات باید با هدف تسهیل در مسیر سرمایه گذاری پیگیری شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشوق های مالیاتی می تواند مسیر سرمایه گذاری را تا حدودی تسهیل کند، بیان کرد: همچنین باید برای ادامه حیات سرمایه گذاری، تسهیلاتی را برای این بخش لحاظ کنیم. همچنین باید برخی دستگاه‌های ذی ربط دست از سخت گیری های موجود برداشته تا ظرفیت سرمایه گذاری در کشور فعال شود.

امیر تصریح کرد: اگر ما بتوانیم ظرفیت های سرمایه گذاری در کشور را فراهم کنیم عملا دغدغه های رهبری را عملیاتی کرده و در این صورت می توانیم مردم را در اقتصاد مشارکت دهیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیکاری یکی از مشکلات مهم مردم است،بیان کرد: اگر ما بتوانیم ظرفیت های سرمایه گذاری در کشور را فراهم کنیم درصدی از مشکلات بیکاری در کشور برطرف خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379605
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار