خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/14 - 12:45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شاعری:

مجلس در زمان شیوع ویروس کرونا به وظایف قانونی خود عمل کرده است

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم برگزاری نشست علنی، مجلس شورای اسلامی به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.

علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد مجلس شورای اسلامی در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور تقریبا با پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان شد در این مدت زمان هر بار که قصد تشکیل نشست علنی داشتیم نمایندگان از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا از این موضوع منع شدند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ستاد مقابله با ویروس کرونا مکاتباتی با هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم تشکیل نشست علنی مجلس داشته است، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در مدت زمان شیوع ویروس کرونا در کشور به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.



وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به صورت فردی و گروهی بر اساس وظیفه قانونی خود مکاتباتی با وزارت کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته‌اند، ادامه داد: در مدت زمان طی شده پس از شیوع ویروس کرونا در کشور لایحه بودجه سال 99 با تاکید بر حمایت از وزارت بهداشت و مقابله با ویروس کرونا با اذن مقام معظم رهبری در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه به تصویب رسید.



شاعری با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور هماهنگی‌های لازم را با استانداران و مسئولان استانی داشته‌اند، گفت: چندین نشست صحن مجلس شورای اسلامی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شده و نمایندگان نظرات خود را درخصوص مقابله با کرونا در این نشست‌ها مطرح کرده‌اند و اعضای هیات رئیسه پس از اخذ این نظرات پیگیری‌های لازم با به عمل آورده‌اند.



نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مدت زمان طی شده نشست‌هایی را با مسئولین ذی‌ربط برگزار کرده‌اند.



وی با تاکید بر اینکه با توجه به مثبت بودن آزمایش کرونای تعدادی از نمایندگان بعد از اولین نشست صحن علنی پس از انتخابات تداوم نشست‌ها موجب بروز فاجعه و مشکلاتی می‌شد، عنوان کرد: امورات جاری و وظایف مجلس شورای اسلامی توسط هیات رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی در این مدت به طور کامل و دقیق پیگیری شده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر شرایط عادی و امکان برگزاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی فراهم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 296449
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار