خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/08 - 11:07
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : اقتصادی
صالحی:

مالیات بر عایدی سرمایه به دنبال مچ گیری نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:هدف از طرح مالیات بر عایدی سرمایه این بود که کمتر مردم به سمت بازارهای غیرمولد بروند،انتظار می‌رود با اجرای درست این طرح با دلالی و سوداگری مقابله شود.

صالحی

مسلم صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اتمام بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس  گفت: بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان و در صورت تایید آن می‌توان انتظار داشت که پیرو این قانون، نقدینگی به سمت بازارهای مولد برود.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف اصلی مالیات بر عایدی سرمایه کاهش انگیزه افراد برای حضور در بازارهای غیرمولد به خصوص سکه، ارز، طلا و مسکن بود این طرح به دنبال مچ‌گیری نبوده و حتی افزایش درآمدهای مالیاتی دولت را پیگیری نمی‌کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف از طرح مالیات بر عایدی سرمایه این بود که کمتر مردم به سمت بازارهای غیرمولد روند،انتظار می‌رود با اجرای درست این طرح با دلالی و سوداگری مقابله شود.

صالحی در پایان بیان کرد: با اجرای این طرح بخشی از بازارهای دلالی و سوداگری جمع شده و اقتصاد کشور به سطح ثبات خواهد رفت./

پایان پیام

  • کد خبر : 377662
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی