خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/16 - 15:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ورناصری مطرح کرد:

لزوم توجه ویژه دولت به کشاورزان خسارت دیده خوزستانی/برداشت گندم در مزارع مسجد سلیمان با مشکل مواجه شده است

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس، گفت: نیاز است تا دولت به کشاورزان خسارت دیده استان خوزستان توجه ویژه‌ای داشته باشد و بیمه‌های کشاورزی که در این راستا مسئولیت دارند نیز در جبران خسارت همکاری کنند.

علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص خسارت وارد شده به مزارع گندم استان خوزستان، گفت: بارندگی‌ها در فصل برداشت گندم و جو در استان خوزستان رخ داده، درحالی که در مناطق گرمسیری و جنوبی استان برداشت آغاز شده و گندم را به سیلوها انتقال داده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از گندم برداشت شده در سیلوهای رو باز نگهداری شده که متاسفانه با خسارت مواجه شده‌ است، ادامه داد: در شهرستان مسجد سلیمان برداشت گندم آغاز شده و بارندگی‌های اخیر به مزارع آسیب و خسارت بسیار زیادی وارده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است تا دولت به کشاورزان خسارت دیده استان خوزستان توجه ویژه‌ای داشته باشد و بیمه‌های کشاورزی که در این راستا مسئولیت دارند نیز در جبران خسارت همکاری کنند، عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط مسئولین استانداری و سازمان جهاد کشاورزی بیشترین خسارت بارندگی های اخیر به مناطق غربی و جنوبی استان خوزستان وارد شده و از سوی دیگر این بارندگی‌ها ادامه دارد و نیاز داریم تا تمهیدات ویژه اتخاذ گردد.

ورناصری با بیان اینکه محصول مزارع گندم و جو شهرستان مسجد سلیمان به واسطه بارندگی‌ها با خسارت مواجه شده‌اند برداشت آن با استفاده از کمباین مشکل شده است، تصریح کرد: در مناطقی مانند سوسنگرد، هویژه، بستان، شوش، اندیمشک، دزفول، آبادان و خرمشهر مزارع با خسارت عمده مواجه شده‌اند./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 378024
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی