خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/16 - 09:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایری مطرح کرد:

لزوم استفاده از تکنولوژی‌های نوین جهانی در ساخت و ساز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت:در شرایط کنونی که با بحران کمبود مسکن و مشکل در عرضه مواجه هستیم و باید از این گردنه تند عبور کنیم بهتر است از ظرفیت شرکت‌های خارجی هم در سرمایه گذاری و هم در ورود تکنولوژی استفاده کنیم.

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به سرعت پایین ساخت و ساز واحدهای مسکونی، طرح نهضت ملی مسکن، گفـت: در حال حاضر طبق آخرین گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی حدود 2 میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده که برخی از استان‌ها شرایط بهتری را در حوزه ساخت مسکن تجربه می‌کنند، اما روند اجرایی پروژه‌های مذکور در برخی از استان‌ها نیز به دلایل متعدد از جمله مشکل تامین زمین با کندی همراه است.



این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: به صورت کلی قطار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور روی ریل افتاده و در حال حرکت و پیشرفت است هر چند سرعت ساخت و ساز ها پایین بوده و این یکی از گلایه های اصلی متقاضیان مسکن‌ها است.



وی با اشاره به ساخت و ساز مسکن در کشور با شیوه‌های عموماً سنتی اضافه کرد: بهتر است برای سرعت بخشی به ساخت مسکن از تکنولوژی‌های نوین در صنعتی‌سازی ساختمان بهره بگیریم. با وجود تمامی ظرفیتی که در داخل کشور برای این مهم داریم اما هنوز به قدر کافی و در عمل از دانش های نوین جهت افزایش سرعت ساخت و سازها استفاده نکردیم. در حال حاضر بسیاری از کشورها ساختمان‌های بلند مرتبه خود را به دلیل استفاده از تکنولوژی های نوین در کمتر دو ماه تکمیل و به بهره‌برداری می رسانند در حالی که ساخت همین ساختمان با شیوه سنتی رایج در ایران حدودا یک سال و نیم به طول می انجامد.



سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که با بحران کمبود مسکن و مشکل در عرضه مواجه هستیم و باید از این گردنه تند عبور کنیم بهتر است از ظرفیت شرکت‌های خارجی هم در سرمایه گذاری و هم در ورود تکنولوژی استفاده کنیم. چند روز اخیر صحبت هایی در خصوص مذاکره با کشورهای خارجی از جمله چین، ترکیه و تعدادی کشور اروپایی در رسانه ها منتشر شده است که در صورت قطعی شدن، به بهبود روند ساخت و سازها کمک می کند.



نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس عنوان کرد: بنابراین انتظار داریم در شرایط کنونی در کنار بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و متخصصان داخلی در امر ساخت و ساز و خدمات فنی و مهندسی باید از ورود تکنولوژی های جدید به کشور نیز استقبال کنیم چرا که هم در کوتاه مدت به دلیل افزایش سرعت ساخت و عرضه مسکن و هم چنین در بلند مدت به دلیل نهادینه شدن تکنولوژی های نوین و بومی سازی انها مفید خواهد بود. /



پایان پیام

  • کد خبر : 375769
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار