خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/10 - 17:12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رحمانی:

قوه قضائیه به ترک فعل مسئولان قضایی در رسیدگی به ابرپرونده تخلف میلیاردی شرکت‌های پیش‌فروش خودرو ورود کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه رسیدگی به ابرپرونده‌ تخلف میلیاردی شرکت‌های پیش‌فروش خودرو نیازمند شجاعت مسئولان قضایی است، گفت: بیش از 50هزار میلیارد تومان از سرمایه مردم از طریق این شرکت‌ها هدر رفته که لازم است قوه قضائیه برای احقاق حقوق مردم با مماشات‌کنندگان در این پرونده برخورد کند.

رجب رحمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مالباختگان پیش فروش خودرو حدود 50 هزار نفر از سراسر کشور هستند، گفت: به نظر می رسد برخی مسئولان در خصوص رسیدگی به این موضوع دچار ترک فعل شده و کوتاهی کرده اند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه برای ایجاد تحولات در استان قزوین، عنوان کرد: معتقدم پرونده های قضائی و رسیدگی به یک مجموعه عظیم که هزاران میلیارد تومان از پول مردم را به یغما برده باید به دست کسانی سپرده شود که خودشان در این مسأله کوتاهی یا ترک فعل نکرده باشند.

وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه موضوع این پرونده به افرادی در شهرستان تاکستان قزوین سپرده شده که ترک فعل کرده اند، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم توجه و یا مماشات به این پرونده ها رسیدگی نمی شود از این رو از رئیس قوه قضائیه می خواهیم به موضوع ورود کند.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه مدیرکلی که آمده باید اختیارات تام و ویژه ای داشته باشد تا تغییر و تحولاتی در دادستانی انجام شود و افراد با ترک فعل از اجرای وظایف خود سرباز نزنند، گفت: رسیدگی به این پرونده بسیار بزرگ که به نوعی ابرپرونده بوده  و بر اساس اعلام مالباختگان بیش از 50 هزار میلیارد تومان در جریان آن به هدر رفته است، قدرت، شهامت و شجاعت می خواهد. مالباختگان همه از مردم عادی هستند که به پول های خود نیاز دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید مجدد بر اینکه رئیس قوه قضائیه باید با ورود جدی به این موضوع با کسانی که دچار ترک فعل شده اند، برخورد کند، یادآور شد: شرکت های پیش فروش خودرو آنگونه که دفاتر آنها و گزارش های مردمی اعلام کرده اند مبالغی را به میزان 38 تا 126 میلیارد تومان به جیب افرادی به بهانه احداث مسجد و مصلی واریز کرده اند که باید به این موضوع رسیدگی شود که نیت افراد برای پرداخت این پول ها چه بوده و کسانی که این مبالغ را دریافت کرده اند قرار است چه خدمتی برای این شرکت های پیش فروش خودرو که میلیاردی به مردم ضرر زده و باعث بیکاری بسیاری از افراد شده اند، انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه این شرکت ها بعضا با پول های کلانی که در می آورند اقدام به خرید سکه و ارز می کنند، گفت: اینگونه افراد هیچگاه با چنین پول هایی وارد حوزه های زیرساختی و عمرانی نمی شوند و از آن فرار می کنند و تنها قصد درآمدزایی از طریق خرید ارز و طلا از محل پول مردم دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس، دولت و قوه قضائیه باید در زمینه رسیدگی به پرونده شرکت های پیش فروش خودرو اهتمام ویژه داشته باشند./

پایان پیام

  • کد خبر : 377840
کلمات کلیدی
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری