خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/17 - 17:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مرادی:

قطع مکرر برق در تابستان کشاورزان و صنایع را به کما برد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کوتاهی در تولید برق، منجر به وارد شدن ضررهای میلیاردی به اقتصاد کشور شده که این خسارت بیشتر صنایع و کشاورزان را متضرر کرده است.

 احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه قطع برق با هدف رشد 8 درصدی اقتصادی کشور همخوانی ندارد، گفت: اگرچه قرار بود دولت قبل سالانه 10 هزار مگاوات برق را وارد مدار کند اما کوتاهی در تحقق این هدف منجر به وارد شدن ضررهای میلیاردی به اقتصاد کشور شده است که این خسارت بیشتر صنایع و کشاورزان را متضرر کرده، لذا وزارت نیرو دولت جدید باید به وعده‌ها و برنامه‌های ارائه کرده به درستی عمل کنند و راهکارهای مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار با هدف افزایش تولید برق ارائه دهند.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌توجهی و عدم سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه تولید انرژی‌های نو منجر به بالا رفتن ناترازی برق شده است، افزود: یکی از اقدامات بسیار مهم در این راستا، استفاده از انرژی خورشیدی، انرژی باد و سایر انرژی‌های تجدیدپذیر است.
به گفته وی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر باید یک بحث ملی باشد اما نگاه بخشی در این حوزه به ما ضربه زد، اکنون ما باید با تلاش بسیار به سمت استفاده از انرژی خورشیدی، بادی و سایر انرژی‌های تجدیدپذیر برویم.
وی نسبت به ضرورت کنترل مصرف برق، افزایش بهره‌وری، سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق، تلاش برای افزایش پایداری شبکه تاکید کرد و افزود: طبق برنامه هفتم توسعه باید میانگین بهره‌وری در صنعت برق به ۴۴ درصد و رشد خطوط شبکه به ۵ درصد برسد لذا از وزیر نیرو می‌خواهم این مسیر را با جدیت پیگیری کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر آسیب‌های وارده به کشاورزی و دامداری در پی قطع برق، مطرح کرد: قطع مکرر برق خسارت‌های غیرقابل جبرانی را به دنبال دارد اما امیدوارم با برنامه‌ریزی و طراحی دقیق در وزارت نیرو این آسیب ها کاهش پیدا کند./
پایان پیام

  • کد خبر : 383042
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار