خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/16 - 16:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طاهری:

قطعی برق صنایع به گرانی کالا منجر می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:رشد تقاضای برق در صنایع بیش از رشد تولید برق است و هموار این کمبود وجود دارد که باید فکری اساسی برای این موضوع شود در غیر این صورت قطعی برق واحدهای تولیدی منجر به گرانی و نابسامانی کالاهای تولید شده توسط این واحدها می‌شود.

مصطفی طاهری در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره قطعی برق صنایع گفت: متاسفانه قطعی برق و گاز صنایع خلاف قانون است و قطعی برق صنایع باید همواره آخرین مرحله و اولویت باشد در حالیکه این اقدام در کشور ما به اولین اولویت تبدیل شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علیرغم اینکه نام‌هایی مانند جهش تولید برای سال‌های متوالی انتخاب می‌شود اما به دلیل قطعی برق تولید با کاهش روبه‌رو شده است اکنون ما باید علاوه بر اینکه بستر افزایش تولید را فراهم می‌کنیم ابتدا از کاهش جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده در سال 1401، خسارت برخی از واحدهای تولیدی ناشی از کاهش تولید به دلیل قطعی برق و گاز حدود 5 میلیارد دلار بوده است؛ ما مسیر اشتباهی را در این حوزه می‌رویم و متاسفانه علیرغم اینکه شعار سال جهش تولید نامگذاری شده است با این وضعیت نه تنها محقق نمی‌شود بلکه تولید نیز به دلیل این اقدامات کاهش می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به جلسات متعدد کمیسیون صنایع و معادن برای بررسی موضوع قطعی برق و گاز صنایع، تصریح کرد: رشد تقاضای برق در صنایع بیش از رشد تولید برق است و همواره این کمبود وجود دارد که باید فکری اساسی برای این موضوع شود در غیر این صورت قطعی برق واحدهای تولیدی منجر به گرانی و نابسامانی کالاهای تولید شده توسط این واحدها می‌شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 378029
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی