خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/30 - 18:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قادری مطرح کرد؛

فقدان مطالعات در زمینه اصابت پرداخت یارانه به جامعه هدف

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است که یارانه ها باید به انتهای زنجیره تولید پرداخت شود چرا که این امر می تواند منطقی تر بوده و مشکل گروه های آسیب پذیر را برطرف کند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات در زمینه پرداخت یارانه و عدم تاثیر آن در برخی از حوزه ها، گفت: این مشکلات ماحصل عدم مطالعه جدی دولت در زمینه موضوع یارانه هاست چرا که دولت باید به گونه ای عمل کند که هدف گیری اصابت یارانه ها درست باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه این مشکلات باعث شده تا یارانه ها کارایی لازم را نداشته باشند، گفت: به واقع باید یارانه ها به انتهای زنجیره تولید پرداخت شود چرا که این موضوع می تواند منطقی تر باشد و مشکل قشرها و گروه های آسیب پذیر را به درستی برطرف کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: برخی از موضوعات اعم از مسکن، حمل و نقل و کالاهای اساسی - غذایی  بخش عمده ای از هزینه های خانوار را تشکیل می دهد. از این رو اگر بتوانیم تخصیص یارانه به این بخش را مدنظر قرار دهیم و نیازهای ضروری خانوارها را با یارانه ها تامین کنیم این موضوع می تواند کمک رسان باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بتوانیم در بخش هایی نظیر حمل و نقل و مسکن به خوبی از مردم حمایت یارانه ای کنیم، این موضوع می تواند بخشی از هزینه های خانوارها را کاهش دهد.

قادری با اشاره به  تاثیر ارائه کالابرگ الکترونیکی به اقشار جامعه تاکید کرد: کالابرگ باعث می شود تا منابع نقدی صرف کالاهای اساسی شود. کالابرگ می تواند این اطمینان را به خانوارها دهد که این یارانه صرف کالاهای اساسی خواهد شد، از این رو کالابرگ می تواند ارجحیت پیدا کرده و موثر باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 375979
کلمات کلیدی
نسترن دقیقی
خبرنگار

نسترن دقیقی