خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 17:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مقصودی :

فرزین عملکرد بانک مرکزی در کنترل بازار ارز را موفق عنوان کرد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه این کمیسیون با رئیس کل بانک مرکزی را تشریح کرد.

مقصودی

فاطمه مقصودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رئیس کل بانک مرکزی گفت: این جلسه در رابطه با وظایف بانک مرکزی پیرو سیاست گذاری ارزی و همچنین کنترل بازار ارز بود.

نماینده مردم «بروجرد» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه تاکید داشت که بانک مرکزی در کنترل بازار ارز موفق عمل کرده است.همچنین فرزین در این جلسه گفت که کنترل ارزی به درستی صورت گرفته و در پی آن تولید رشد مناسبی داشته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه اذعان داشت که گاهی اوقات دولتها برخلاف جهت و حرکت بانک مرکزی اقدام کرده و اوراق به پیمانکاران می‌دهد که این مسئله می‌تواند تنظیم بازار را به هم ریخته و ناترازی ایجاد کند.

مقصودی در ادامه بیان کرد: همچنین آقای فرزین در این جلسه عنوان داشت که منابع خوبی به دستگاه‌ها داده می‌شود و اما عمده تخصیص ها بر عهده دستگاه‌های مربوطه است و اگر منابع لازم در بخش‌هایی نظیر موضوعات درمانی به درستی تخصیص پیدا نمی‌کند، این دستگاه‌های اجرایی هستند که باید پاسخگو باشند.

مقصودی بیان کرد: همچنین آقای فرزین با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین فرزین در این جلسه درباره سیاست‌های بانک مرکزی توضیحاتی را ارائه کرده و گزارشاتی به صورت مصور در جلسه مذکور پخش شد.

وی تاکید کرد: آقای فرزین در این جلسه، با توجه به نمودارها در زمینه نرخ تورم، بازار ارز و بازار مسکن و همچنین چگونگی سیاست‌های کنترل تورم، موفقیت‌هایی که در سال‌های سپری شده بر مبنای این سیاست ها به دست آمده را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه در رابطه با مسائل مختلف اقتصادی که به حوزه کاری بانک مرکزی مربوط می‌شود توضیحاتی ارائه دادند که البته انتقاداتی هم از سوی برخی از نمایندگان مطرح شد که با پاسخ‌های تا حدودی قانع کننده آقای فرزین مواجه شد.

وی بیان کرد: در پایان این جلسه آقای فرزین از اعضای کمیسیون اقتصادی برای برگزاری جلسه مشترک در بانک مرکزی دعوت به عمل آورد./

پایان پیام

  • کد خبر : 383582
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار