دهقانی:
عملکرد نامناسب نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودرو را باید در بازار انحصاری جستجو کرد
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در شرایط انحصاری بازار خودرو، خودروسازان به هر بهانهای سعی میکنند از مسئولیت قطعات معیوب، شانه خالی کنند، گفت: در صورتی که در بازار رقابت ایجاد شود و رضایتمندی مشتری ملاک عمل قرار گیرد، این مشکلات ایجاد نمیشود و خودروسازان با ارائه خدمات پس از فروش مناسب بدون بهانهتراشی، خودروهای معیوب را تعمیر میکنند.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط انحصاری بازار خودرو این شرکتها به هر بهانهای سعی میکنند از مسئولیت قطعات معیوب، شانه خالی کنند، ادامه داد: در صورتی که در بازار رقابت ایجاد شود و رضایتمندی مشتری ملاک عمل قرار گیرد، این مشکلات ایجاد نمیشود و خودروسازان با ارائه خدمات پس از فروش مناسب بدون بهانهتراشی، خودروهای معیوب را تعمیر میکنند.
وی اضافه کرد: در برخی موارد خودروهای نویی که به مشتری تحویل داده میشود نیز معیوب است یعنی از همان ابتدا خودرو با مشکل روبه رو بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و در دورهی کوتاهی پس از استفاده ایرادات این خودروها مشخص میشود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارت صمت باید با تشدید نظارت، عملکرد نمایندگیهای ارائه کننده خدمات پس از فروش را بهبود بخشد، تصریح کرد: در صورتی که رضایتمندی مشتری، محور اقدامات باشد و خودروسازان بدانند در صورتی که محصول تولیدی از کیفیت مناسب برخوردار نباشد و خدمات پس از فروش مطلوب نیز ارائه نشود، محصول روی دستشان باقی میماند و خریداری ندارد از یک سو قطعات مناسب برای خودروی تولیدی استفاده میشود و از سوی دیگر گارانتی مناسبی نیز ارائه خواهد شد./
پایان پیام