خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/24 - 15:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مرادی:

طرح نهضت ملی مسکن در جزیره ابوموسی در حال اجرا است

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس از ساخت 110 واحد مسکونی در جزیره ابوموسی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه خبر داد و گفت: باید نسبت به توسعه سواحل جنوبی کشور اقدام کرده و با توجه به تمامی ابعاد آن، شهرهای خوبی در کنار این سواحل ایجاد کنیم.

احمد مرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در رابطه با ساخت واحدهای مسکونی در جزیره ابوموسی گفت: جزیره ابوموسی یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان با وسعت حدود 12 کیلومتر مربع است و با توجه وظیفه دولت برای ساخت واحدهای مسکونی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای کشور و تقاضای مردم برای این موضوع، ساخت خانه برای ساکنان واجد شرایط با همکاری وزارت راه و پیمانکاران در شهرستان ابوموسی نیز دنبال شد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در جزیره ابوموسی همانند تمامی شهرها و شهرستان‌های کشور در حال اجرا است، عنوان کرد: اخیرا برنامه ساخت 110 واحد مسکونی در شهرستان ابوموسی آغاز شده ضمن اینکه در گذشته واحدهای مسکونی دیگری نیز ساخته شده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس  در ادامه به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت شهرهای جدید در کنار سواحل جنوبی کشور و کمک به جمعیت پذیری این مناطق اضافه کرد: در تمامی کشورهای دنیا شهرهای ساحلی و بندری جز پر جمعیت ترین شهرها هستند اما در کشور ما به این مهم بی توجهی شده است. ما همواره به تمامی دولت های تاکید کردیم با احداث صنایع آب بر و شیرین سازی آب تا از ظرفیت‌های موجود در سواحل جنوبی کشور بهترین استفاده را در حوزه صید و صیادی، تجارت و بازرگانی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه در جنوب کشور با احتساب جزایر بیش از 2400 کیلومتر ساحل در اختیار داریم که می‌توانیم از ظرفیت‌های آن بهترین استفاده را ببریم عنوان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید نسبت به توسعه سواحل جنوبی کشور اقدام کرده و با توجه به تمامی ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و امنیتی و نظامی شهرهای خوبی در کنار این سواحل ایجاد کنیم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین می‌توانیم با توسعه صنایع نفتی و استحصال نفت و گاز نسبت به رونق اشتغال مردم ساکن در این مناطق اقدام کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 378364
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار