خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/15 - 11:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مرتضوی در گفت و گو با خانه ملت:

ضریب خطای داده‌های «پایگاه رفاه ایرانیان» کم می شود

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: همه تلاش ما بر این اساس است که همه داده‌های مندرج در پایگاه رفاه ایرانیان را افزایش داده و ضریب خطای موجود در آن را کمتر کنیم تا این پایگاه به یک مرجع آماری برای حل مشکلات و نیازمندی‌های جامعه تبدیل شود.

سیدصولت مرتضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رفع ایرادات نسبت به عملکرد «پایگاه رفاه ایرانیان» در راستای تجمیع اطلاعات اقتصادی و رفاهی افراد،بیان کرد: پایگاه رفاه ایرانیان دایره المعارفی است که  مجموعه داده های کشور را در خودش جای داده است.



وزیر «تعاون،کار و رفاه اجتماعی» تصریح کرد: این پایگاه نیازهای کشور را بررسی کرده و نهایتا مدیران اجرایی را به یک تصمیم مشخص سوق می دهد.



مرتضوی بیان کرد: قطعا هر طرحی با یکسری مشکلات نیز مواجه بوده و هر آماری امکان دارد یک ضریب خطای محدودی داشته باشد.



وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همه تلاش ما بر این اساس است که همه داده‌های مندرج در این پایگاه را افزایش داده و ضریب خطای موجود در آن را کمتر کنیم تا این پایگاه به یک مرجع آماری برای حل مشکلات  و نیازمندی‌های جامعه تبدیل شود.



گفتنی است؛در تارنمای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان آمده است؛ پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان تلاشی است که از بهمن ماه سال 1392 در جهت تحقق ایجاد شناسنامه رفاهی-اقتصادی افراد شروع شده­‌است.



پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، از تجمیع ۵۰ منبع داده‌ای تشکیل شده‌­است. در فاز نخست، ۲۵ منبع داده‌ای به طور کامل تجمیع و ساختار اصلی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان (با بیش از ۶۰ جدول داده‌ای) بر اساس آن‌ها شکل گرفته‌است. بیش از ۳ میلیارد رکورد داده‌ای در پایگاه ­داده نهایی ذخیره و تجمیع شده‌ است. در حال حاضر، ۲۲۱ فیلد اطلاعاتی شناسایی شده‌اند که ابعاد مختلف هویتی شهروندان را به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم توصیف می‌نمایند. بخشی از خروجی‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به صورت وب‌سرویس در اختیار ۲۰ سازمان مختلف قرار گرفته‌ ­است. علاوه‌بر‌آن، خدمات تحلیلی نیز به تعدادی از سازمان‌ها ارائه شده‌ است. این خدمات شامل استحقاق‌سنجی، بررسی همپوشانی، داده‌کاوی، وسع‌سنجی و ... می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 375732
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار