خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/10 - 09:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فرخی میکال :

سوداگران باید هزینه اقدامات خود را بپردازند/ ضرورت تقویت بخش مولد اقتصاد در کنار اخذ مالیات از دلالان

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه هدف از مصوبه مالیات بر سوداگری و سفته بازی ممانعت از احتکار و جولان دلالان در بازار و جلوگیری از تبدیل کالاهای مصرفی به سرمایه‌ای است، گفت: در کنار اخذ مالیات از سودگران باید بخش مولد اقتصاد را با رویکرد توجه به بخش خصوصی تقویت کنیم.

رسول فرخی میکال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت بازار مسکن در کشور، گفت: در سالهای اخیر به دلایل متعدد از جمله نوسانات نرخ ارز، گرانی مصالح ساختمانی، انباشت کمبود تولید مسکن و فعالیت گسترده دلالان و سوداگران قیمت مسکن به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و بخش قابل توجهی از سبد درآمدی خانواده‌ها صرف تامین مسکن شده و مرد را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: مجلس با تصویب چند قانون مهم تلاش های مهمی در جهت کنترل بازار و کوتاهی دست دلالان انجام داد که گام نهایی آن با طرح مالیات بر عیدی سرمایه برداشته می‌‎شود. اهداف این طرح ممانعت از احتکار و جولان دلالان در بازار و جلوگیری از تبدیل کالاهای مصرفی به سرمایه‌ای است و تنها یک درصد از افراد جامعه را که با احتکار مسکن، خودرو، ارز و طلا، اقتصاد کشور را با چالش مواجه می‌کنند، را شامل شده و این مهم از طریق اخذ مالیات اجرایی می‌‎شود تا سوداگران و محتکران هزینه اقدامات خود را بپردازند و آرامش به بازار برگردد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس عنوان کرد: امیدواریم با رفع ایرادات طرح مالیات بر عایدی سرمایه و اجرایی شدن آن، شاهد بهبود وضعیت بازارخودرو، مسکن، طلا و ارز باشیم البته که در کنار اخذ مالیات از سوداگران باید بخش مولد اقتصاد را با رویکرد توجه به بخش خصوصی نیز تقویت کنیم. /
پایان پیام
  • کد خبر : 377772
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی