خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/14 - 13:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
پاسخ به 40 سوال از عملکرد مجلس شورای اسلامی

سوال بیست‌وپنجم: مجلس برای حل مشکل خرید تضمینی گندم چه کرد؟

به شما حق می‌دهیم که تصور کنید مجلس هیچ اقدامی برای زندگی شما و دیگر مردم نکرده است. به شما حق می‌دهیم که بگویید اثرات قوانین مجلس کجای زندگی ماست. در پاسخ به این ۴۰ سوال بنا نداریم بگوییم ما خیلی عالی بودیم و همه کار کردیم؛ اما تلاش می‌کنیم به مهم‌ترین، پرتکرارترین و صریح‌ترین پرسش‌هایی که دربارۀ مجلس یازدهم مطرح می‌شود، خیلی صریح پاسخ دهیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی بزرگ‌ترین اقدام در راستای تولید محصولات اساسی و نهاده‌های دامی‌در داخل کشور است.



گندم به عنوان محصول استراتژیک کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است؛ اما به دلیل قیمت پایین خرید تضمینی، کشاورزان برخی سال‌ها اقدام به کشت ‌این محصول نمی‌کردند. مجلس صدای کشاورزان گندم کار کشور را شنید و طرح ‌دوفوریتی اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی را ارائه کرد.











مجله سوال بیست و پنج


 



قانونی که باعث شد نخستین‌بار خود کشاورزان در فرایند قیمت‌گذاری ‌این محصول برای خرید تضمینی دارای رأی شوند و فرایند قیمت‌گذاری از اتاق‌های در بسته خارج شود و در همان سال اول به افزایش سطح زیر کشت گندم نیز انجامید.



اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی اهرمی ‌بزرگ برای حمایت از تولید داخلی محصولات کشاورزی است که براساس آن شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی متولی تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی شده است و امروز دولت‌ها نمی‌توانند راساً بدون نظر کشاورزان هر تصمیمی‌برای قیمت و مقدار خرید محصولات کشاورزی بگیرد. 



می توانید پاسخ به 39 سوال دیگر را اینجا بخوانید./



پایان پیام

  • کد خبر : 372567
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار