خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/26 - 14:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زنگنه مطرح کرد

سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی طی برنامه هفتم باید به 15 درصد برسد+ فیلم

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: براساس تصمیم نمایندگان تا پایان برنامه هفتم، سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی باید به 15 درصد برسد که در حال حاضر این رقم بین 6 تا 8 درصد است.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت توجه به اقتصاد دیجیتال، گفت: در مصوبه‌ی مجلس درباره اقتصاد رقومی، مقرر شد تا پایان برنامه هفتم، سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی به 15 درصد برسد که در حال حاضر این رقم بین 6 تا 8 درصد است.



نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت توجه به اقتصاد دیجیتال، بیان کرد: براساس مدل‌های رشد غیرمبتنی بر سرمایه‌گذاری، حوزه دیجیتال و فناوری‌های رقومی می‌تواند سهم و نقش بسیاری در رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی داشته باشد.



وی اضافه کرد: با پیشرفت هوش مصنوعی و خدمات مبتنی بر آی تی و فناوری‌های اطلاعات، اقتصاد دیجیتال سهم خود را از بازارها افزایش می‌دهد و از سوی دیگر اگر اقتصاد دیجیتال در سایر حوزه‌ها مانند کشاورزی، صنعت، معدن، بهداشت و آموزش لحاظ شود، قطعا هم بهره‌وری این حوزه‌ها افزایش پیدا می‌کند و هم تولید ناخالص داخلی کشور را افزایش می‌یابد.
















دانلود


این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: کشورهای دنیا در این حوزه پیشرفت‌های قابل توجهی داشتند اما در کشور ما علیرغم ظرفیت‌های انسانی و نخبگانی حوزه فضای مجازی، متاسفانه به این موضوع توجه نشده و بهره‌وری پایین است؛ امیدوارم در برنامه هفتم توسعه این خلا پر شود زیرا این موضوع می‌تواند به تحقق رشد 8 درصدی در اقتصاد کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 370159
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار