خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/28 - 13:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فلسفی:

سهمیه سوخت ادوات بخش کشاورزی باید به میزان قبل بازگردد/کاهش سهمیه سوخت ادوات کشاورزی اثرات جبران ناپذیری خواهد داشت

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: به صورت متوسط 15 درصد از سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی کاهش داده شده و میزان مصرف سوخت ادوات این بخش از 2 میلیارد و 900 میلیون لیتر در سال به 2 میلیارد و 500 میلیون لیتر در سال سال 1403 کاهش پیدا می‌کند.

پیمان فلسفی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص کاهش سهمیه سوخت ادوات کشاورزی، گفت: موضوع تامین سوخت ادوات و ماشین آلات کشاورزی یکی از مباحث مهمی است که باید توسط دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه مطلع شدم که سهمیه سوخت ادوات بخش کشاورزی بین 2 تا 34 درصد در استان‌های مختلف توسط ستاد مبارزه  با قاچاق کالا و ارز به صورت یک جانبه کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: با این اقدام به صورت متوسط 15 درصد از سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی کاهش داده شده و میزان مصرف سوخت ادوات این بخش از 2 میلیارد و 900 میلیون لیتر در سال به 2 میلیارد و 500 میلیون لیتر در سال سال 1403 کاهش پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاهش سهمیه سوخت تجهیزات بخش کشاورزی به دلیل حل مشکل ناترازی انرژی و مبارزه با قاچاق سوخت در برخی از استان اتخاذ شده است، افزود: با توجه به اینکه بخش کشاورزی درحال حاضر با شرایط خاصی مواجه است و فصل برداشت محصولات آغاز شده و کشاورزان باید با آرامش خاصی این کار را انجام دهند، هرگونه تنش می‌تواند اثرات جبران ناپذیری داشته باشد وارد عمل شدم.

فلسفی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کاهش سهمیه سوخت ماشین آلات بخش کشاورزی مکاتباتی را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته است و منتظر نتیجه بودند که نتیجه حاصل نشد و این نگرانی به بخش منتقل شده بود و در برخی از استان ها کار برداشت گندم با اختلال مواجه شده است، گفت: از طریق وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وارد عمل شدم و مقرر شد نشستی را برگزار کنیم و سهمیه سوخت این بخش به میزان قبل بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه در نشستی باید وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت، شرکت پخش و پالایش و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تصمیم مشترکی برسند تا بخش کشاورزی با تصویر کامل و شفاف از نیاز به سوخت بر اساس سطح زیرکشت عمل کند، افزود: بخش کشاورزی به هیچ وجه نباید با تصمیمات دفعی و آنی در زمینه تامین سوخت و برق مواجه شود. کشاورزان و مسئولین حوزه کشاورزی نیز باید تلاش کنند بهره‌وری سوخت و انرژی را بالا ببرند و بخش کشاورزی نقش خود را در بحث رفع ناترازی انرژی به خوبی ارئه کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379806
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار