خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/22 - 20:53
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اقتصادی
احمدی لاشکی با اشاره به عملکرد فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی:

سعی کردیم که نقش آب کمتر از زمین و هوا نباشد

رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی با بیان اینکه فراکسیون بنادر و دریانوردی و توسعه صنایع دریایی با سازمان بنادر ارتباط تنگاتنگی دارد گفت: فراکسیون با مسئولان صنایع توسعه دریایی و صندوق توسعه دریایی نشست‌های بسیار خوبی داشته و کارهای پژوهشی آنها را بررسی، پیگیری و حمایت کرده است.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فعالیت فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی گفت: فراکسیون‌ها برای تشکیلات و دستگاه‌هایی که نیاز به ترمیم یا تجدید قانون دارند، کمک کننده بوده و می‌توانند موثر واقع شوند؛ این فراکسیون نیز نشست‌های مختلفی را با مسئولان وزارت راه و با متولیان امر در حوزه هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی داشت.



فراکسیون‌های موازی فراوانی به دلیل عدم نظارت ایجاد می‌شود و این باعث می‌شود که سهم اثرگذاری فراکسیون‌ها کاسته شود



فراکسیون بنادر و صنایع دریایی، کمیسیون عمران را حمایت می‌کند



نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی در جاهایی که نیاز بود کمیسیون عمران را حمایت کرده و برای اینکه برخی از موضوعات تبدیل به قانون شوند، در کنار کمیسیون عمران مجلس ایستاده، قانون را حمایت کرد، اظهار نظرهایی صورت گرفت و به نظر بنده آنطور که نیاز بود به این کمیسیون کمک کرد.



فراکسیون بنادر با سازمان بنادر ارتباط تنگاتنگی دارد



وی ادامه داد: فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی، فراکسیون بزرگی نیست چراکه تعداد بنادر محدود است و نمی‌توان با فراکسیون فرهنگیان که در جای جای کشور حضور دارند، مقایسه کرد و اثرات آن را دید اما فکر می‌کنم که با سازمان بنادر ارتباط تنگاتنگ داشتیم و با مسئولان صنایع توسعه دریایی و صندوق توسعه دریایی نشست‌های بسیار خوبی داشته و کارهای پژوهشی آنها را بررسی، پیگیری و حمایت کردیم.



رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی با بیان اینکه نیازمند کمک بیشتری هستیم، تصریح کرد: فراکسیون به طور مستقیم نمی‌تواند کمک کند چراکه فراکسیون است و مانند کمیسیون نیست که بتواند اظهار نظر قانونی داشته باشد اما با رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس هماهنگ و کمک کننده بوده است؛ همچنین فراکسیون بنادر، در آوردن وزیر در جهت رای اعتماد، اظهار نظر صریحی را داشت.



فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی، با سازمان بنادر، مسئولان صنایع توسعه دریایی و صندوق توسعه دریایی ارتباط تنگاتنگ داشته است



نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: فراکسیون در جاهایی که نیاز بود اعلام حضور کرده است اما نمی‌توان دقیقا با اعداد و ارقام گفت که چقدر به اهداف رسیدیم بلکه باید گفت که به طور نسبی راضی هستیم و تا حد قابل توجهی به آنچه که نیاز داشتیم رسیدیم اما نیازمند تلاش‌های بیشتری است.



رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی با اشاره به اینکه از هیات رئیسه مجلس انتظار دارم که ساماندهی و نظارتی بر فراکسیون‌ها داشته باشد، گفت: فراکسیون‌های موازی فراوانی به دلیل عدم نظارت ایجاد می‌شود و این باعث می‌شود که سهم اثرگذاری فراکسیون‌ها کاسته شود به همین دلیل چنانچه هیات رئیسه مجلس هماهنگی بیشتری در ساماندهی فراکسیون‌ها داشته باشد، می‌تواند اثربخشی بهتری داشته باشد ضمن اینکه از عملکرد این فراکسیون در طی این مدت به طور نسبی راضی هستیم.



سعی کردیم که نقش آب کمتر از زمین و هوا نباشد



احمدی لاشکی عنوان کرد: در قانون آنچه که نیاز بود تا در رفع موانع تولید به سازمان بنادر کمک کنیم، همراهی داشتیم همچنین در بحث قوانینی که کمیسیون عمران داشت، همکاری داشته و به نتایج خوبی رسیدیم؛ فراکسیون در بحث حمایتی نیز تلاش کرد تا حمایت‌های لازم که باید از سازمان بنادر در دولت انجام شود، اتفاق بیفتد، همچنین در وزارت راه و شهرسازی به صورت خاص سعی کردیم که نقش آب کمتر از زمین و هوا نباشد.



سازمان  بنادر به عنوان قوی ترین مجموعه اقتصادی کشور است



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: سازمان  بنادر به عنوان قوی‌ترین مجموعه اقتصادی کشور است و سعی کردیم تا بنادر را بیشتر به مجموعه‌های کشور و قابلیت‌های اقتصادی آن بشناسانیم. بعد از تعطیلات اولین نشست را با متولیان و مسئولان مرتبط با این حوزه خواهیم داشت و آخرین خواسته‌ها را رصد و بررسی خواهیم کرد و بر اساس نیازی که در حوزه تقنینی دارند، برای سال آینده خواهیم داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 284418
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار