خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/11 - 16:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بیاتی:

توزیع منابع بودجه‌ای به استان‌ها عادلانه نیست/۱۰۰۰ میلیارد از بودجه راهداری در بخش خرید گندم هزینه شد

نماینده مردم «تفرش و آشتیان» در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از استان‌ها پروژه‌های خود را بر مبنای تامین منابع از طریق بودجه می بندند، اما نهایتاً دولت منابع را تامین نمی‌کند.

بیاتی

ولی الله بیاتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به راهکارهای توزیع مناسب بودجه استانی، بیان کرد: اگر مصوباتی که بر مبنای بودجه سالیانه در زمینه توزیع منابع تدوین شده به درستی اجرایی شود، حتماً این منابع به صورت عادلانه‌ای در استان‌ها توزیع خواهد شد که البته باید گفت معمولاً این مهم صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم «تفرش و آشتیان» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از عمده دلایل در زمینه عدم تخصیص اعتبارات استانی،بدهی‌های دولت است.

 وی با بیان اینکه دولت بی‌جهت برخی منابع بودجه ای را برداشت کرده و این مسئله باعث می‌شود تا بودجه برخی از استان‌ها تامین نشود، ادامه داد: به عنوان مثال در سال‌های گذشته دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بودجه راهداری را در بخش خرید گندم هزینه کرد بنابراین این قبیل رویکردها باعث اجحاف در تخصیص بودجه برخی استان‌ها خواهد شد.

 وی با بیان اینکه عدم تخصیص بودجه‌های استانی از پیشرفت پروژه‌ها جلوگیری خواهد کرد، ادامه داد: بسیاری از استان‌ها پروژه‌های خود را بر مبنای تامین منابع از طریق بودجه می بندند، اما نهایتاً دولت منابع را تامین نمی‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به منابع ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن اظهار کرد: متاسفانه این حقوق دولتی هم به استان‌ها بازگردانده نمی‌شود و دولت این منابع را در جایی که نیاز دارد هزینه می‌کند.

بیاتی تاکید کرد: بنابراین دولت اگر مصوبات بودجه را به درستی اجرایی کند حتما عدالت در توزیع منابع بودجه‌ای رعایت خواهد شد و اگر رویکردی به غیر از این رویکرد را مد نظر قرار دهد حتماً ما شاهد رشد مناطق کمتر برخوردار خواهیم بود.

 وی با بیان اینکه متاسفانه نظارتی بر تخصیص بودجه‌های استانی وجود ندارد، ادامه داد: به عنوان مثال در فصل زمستان که فصل کار نیست بودجه عمرانی تخصیص داده می‌شود و اما در تابستان که بودجه عمرانی هم مد نظر بوده، پیمانکاران یا شرکت نکرده و یا این موضوع را به نحوی به سال بعد موکول می‌کنند. /

پایان پیام

  • کد خبر : 380189
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار