خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/23 - 09:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
نوین:

ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و انتقال پایتخت ضرورت دارد/ اداره بهتر شهر و رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته هدف اصلی تقسیم استان تهران

عضو کمیسیون عمران مجلس هدف طرح موضوع تقسیم استان تهران رسیدگی بهتر به شهرهای کمتر توسعه یافته و اداره بهتر شهر ارزیابی کرد و گفت: سیاست دولت برای تشکیل استانهای غربی و شرقی تهران به جهت ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان و اداره بهتر این شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ علیرضا نوین نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با رأی نمایندگان محترم در صحن مجلس بعنوان ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران انتخاب شد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در همین راستا تاکید کرد: با توجه به حائز اهمیت بودن کنترل تهران به جهت وسعت و زندگی یک پنجم جمعیت کشور در آن ، بحث ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و انتقال پایتخت امری لازم و ضروری است.

نوین با بیان اینکه تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره و رسیدگی بهتر مناطق از جمله استان تهران بوده که توازن مناسبی در آن وجود ندارد عنوان کرد: علیرغم اینکه در بعضی از شهرهای استان وضع خوب است اما در برخی شهرها وضعیت مناسبی وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه هدف طرح موضوع تقسیم استان تهران را جلوگیری از تمرکززدایی و امکان رسیدگی بهتر به شهرهای کمتر توسعه یافته و اداره بهتر آن ارزیابی کرد و گفت: بنابراین سیاست دولت در راستای تشکیل استانهای غربی و شرقی تهران با هدف ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان و اداره بهتر این شهر امری ضروری بوده که می‌تواند آورده ای مهم باشد. موضوع انتقال پایتخت سالیان طولانی مطرح شده و در کنار هزینه سنگینی که برای تحقق این برنامه لازم است تمام ابعاد آن باید به طور کارشناسی بررسی شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 382035
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار