خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/06 - 11:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فرهنگی:

سازمان خصوصی سازی در برخی موارد مبهم حرکت می کند

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو با بیان اینکه گاهی سازمان خصوصی سازی در برخی از زمینه ها مبهم حرکت می کند و این بدین معناست که در برخی از زمینه ها وسواس،حساسیت و جدیت دارد و در برخی زمینه موضوعات را رها کرده و هیچ کاری به آنها ندارد،گفت: نمونه این موضوع برخی از واگذاری هاست که سالهاست انجام نشده، این در حالی است که می توانست انجام شود.

محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود پیرو اجرای سیاست های اصل 44قانون اساسی و عملکرد خصوصی‌سازی در کشور،گفت: مضمون و محتوای این قانون به درستی روشن است لذا بخش خصوصی ما اگر توانمندی مناسبی ندارد، این موضوع، موضوع مستقلی است و مباحث دیگری را طلب می کند.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو با اشاره به واگذاری موارد به بخش‌های غیردولتی و نهادهای عمومی غیردولتی در سالهای اخیر، تاکید کرد: این موضوع گامی رو به جلو بود که البته برخی آن را مورد تقبیح قرار داده و ایراد می گیرند به نظر بنده ایرادی به این بخش وارد نیست.



وی با اشاره به حوزه عملکردی بخش خصوصی در اجرای امور بیان کرد: هر مورد از واگذاری‌ها جداگانه قابل بررسی است و این طور نیست که بگوییم همه حائز ایراد بوده و یا همه بدون ایراد بوده است لذا برخی ایراد داشته و برخی هم بدون ایراد بوده‌اند.



فرهنگی تصریح کرد: البته گاهی سازمان خصوصی سازی در برخی از زمینه ها مبهم حرکت می کند یعنی در برخی از زمینه ها وسواس،حساسیت و جدیت دارد و در برخی زمینه موضوعات را رها کرده و هیچ کاری به آنها ندارد و نمونه آن برخی از واگذاری هاست که سالهاست انجام نشده، این در حالی است که می توانست انجام شود.



این نماینده مجلس با بیان اینکه این سازمان گاهی در برخی امور احساس واهمه دارد، بیان کرد: از سوی دیگر هجمه‌هایی که در موارد واگذار شده وجود دارد، قابل تحلیل است که آیا این هجمه‌ها دارای منطق و یا غیر منطقی است، البته بعضا برخی از هجمه‌ها به سازمان خصوصی سازی درست است و در برخی موارد هم واقعا این هجمه ها وارد نیست چراکه درست و طبق قانون عمل شده و عملکرد بعد از واگذاری هم عملکرد قابل دفاعی بوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 372136
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار