خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/22 - 13:24
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اقتصادی
صالحی مطرح کرد

رفع مشکل وثایق تولیدکنندگان و کارآفرینان حوزه کشاورزی با اجرای دقیق قانون تامین مالی تولید و زیر ساخت‌های مجلس

رئیس فراکسیون حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مجلس با اشاره به پیش بینی سامانه وثایق در قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها، گفت: قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها با در نظر گرفتن سامانه وثایق قطعا کمک های زیادی را به تولید کنندگان و کارآفرینان بخش کشاورزی خواهد کرد.

مسلم صالحی

مسلم صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ابلاغ قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها،گفت: این قانون از جمله قوانین مهم و کاربردی مجلس قلمداد شده و می‌تواند به ارتقاء امور نظام تامین مالی تولید کمک کند.

نماینده مردم «اقلید» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته و براساس گزارش‌های مختلف و میدانی، سختی و گرانی جذب منابع مالی تولید، یکی از مشکلات اساسی اقتصاد ایران است، بیان کرد: در این قانون تلاش شد تا ادبیات تامین مالی تولید تغییر کرده و وثایق متنوعی برای تولید تعریف شود.

رئیس فراکسیون حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مجلس در رابطه با توسعه وثایق و ساماندهی وثایق در قاون فوق تصریح کرد: در این قانون که به تصویب مجلس رسید، به درستی برای رفع مشکل وثایق تولیدکنندگان و کارآفرینان به ویژه در بخش کشاورزی احکامی دیده شده است که ایجاد سامانه جامع وثایق از جمله مهترین آنهاست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سامانه کلیه اطلاعات مربوط به فرایند‌های توثیق اعم از معرفی مال و دارایی، درخواست ترهین، ارزش‌گذاری، اجرای و آزادسازی وثایق و سایر اطلاعات مد نظر قرار گرفته و به هر وثیقه، یک شناسه یکتا اختصاص می‌دهد.

وی تاکید کرد: همچنین به موجب این قانون، کلیه اموال و دارایی‌ها اعم اززمین‌های کشاورزی شهری یا روستایی، ماشین آلات و تجهیزات تولیدی فلزات گرانبها اوراق بهادار سپرده‌ها و گواهی سپرده‌های ریالی در چهارچوب مصوبات هیئت عالی بانک مرکزی و سپرده‌ها و گواهی سپرده‌های ارزی، عواید قابل تصرف از سهام عواید قابل تصرف از قرارداد‌ها یا اجرای طرح (پروژه)‌های تولیدی و ... در چهارچوب آیین‌نامه اجرایی که حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون با پیشنهاد شورای ملی تأمین مالی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، قابل توثیق است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این قانون بسته‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام معرفی شده است، ادامه داد: در این قانون دستگاه‌های اجرائی و استانداری‌ها با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق اصناف ایران موظفند ظرف شش ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون، نسبت به تهیه، تصویب فهرست بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام در بخش‌های مختلف اقتصادی مربوط به خود با به روزرسانی الزامی در هر شش ماه یکبار اقدام و با رعایت شرایط رقابتی، آن‌ها را به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار کنند.

وی تاکید کرد:همچنین در این قانون سعی شد در حوزه نظام تضمین، توسعه نظام تضمین و تنوع بخشی به ابزارهای تضمین هم کارهای خوبی صورت گیرد. در واقع تضامین و نهادهای تضمین دهنده در این طرح، گسترش پیدا کرد.

رئیس فراکسیون حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مجلس با بیان اینکه طرح تامین منابع تولید ظرفیت‌های مفید و سازنده‌ای برای تولید دارد، تصریح کرد: تردیدی نداریم این طرح می تواند یکی از اقدامات مفید و سازنده در جهت تامین مالی تولید باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون تامین مالی تولید و زیرساخت ها از جمله قوانین مهم و کلیدی برای حمایت از بخش تولید و توسعه زیرساخت ها در کشور است، تاکید کرد: انتظار می رود اجرای این قانون به افزایش سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال در بخش های نظیر کشاورزی و رشد اقتصادی کشور کمک کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 378230
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار