خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/09 - 15:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
علیزاده برمی خبر داد:

رشد 35درصدی تولید پسته در دامغان/ تولیدکنندگان پسته شناسه دار شده‌اند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با اقدامات وزارت جهادکشاورزی تولید کنندگان پسته دارای شناسه شده اند و خریداران خارجی می‌توانند مبدا تولید و کیفیت محصولات را رصد و ارزیابی کنند.

علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به رشد 35 درصدی میزان تولید پسته در شهرستان دامغان در مقایسه با سال گذشته، گفت: دلیل اصلی رشد تولید پسته دامغان بارندگی‌های به موقع و به اندازه کافی و همچنین اقدامات ترویجی است.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به عدم ورود باغداران دامغانی به حوزه صادرات پسته و فروش محصول به تجار، افزود: عمده محصول پسته در استان کرمان تولید می‌شود که خوشبختانه میزان تولید این استان نیز در مقایسه با سنوات گذشته رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بعضا به دلیل نگهداری بیش از حد محصول پسته خشک در انبارها، محصولات به آفلاتوکسین آلوده می‌شد که خوشبختانه با اقدامات دانش بنیان این مشکل و نگرانی مشتریان خارجی از بین رفته است، عنوان کرد: با اقدامات وزارت جهادکشاورزی تولید کنندگان پسته دارای شناسه شده اند و خریداران خارجی می‌توانند مبدا تولید و کیفیت محصولات را رصد و ارزیابی کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه 400 هزار تن پسته خشک در کشور تولید می‌شود که حدود50 درصد از آن صادر و 50 درصد دیگر به بازار داخلی عرضه می‌گردد، گفت: در زمینه اعمال استانداردهای مدنظر طرف خارجی در حوزه بسته بندی کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و کارخانه‌های فرآوری پسته به دستگاه‌های مدرن مجهز شده اند اما کماکان ظرفیت برای بهبود شرایط و افزایش کیفیت وجود دارد./

پایان پیام

 

خبرنگار: زهرا دهقانی

  • کد خبر : 370793
آخرین اخبار