خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/29 - 14:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی:

رسیدگی به معیشت مردم با روش درست باید اولویت اول مجلس دوازدهم باشد

رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید با بیان اینکه رسیدگی به معیشت مردم با روش مناسب باید اولویت اول مجلس دوازدهم باشد، گفت: ما در حوزه انرژی چالش داریم و روزبه‌روز تراز تجاری ما در بخش انرژی در حال کاهش است و اگر با این روش ادامه دهیم در آینده‌ای نزدیک واردکننده انرژی خواهیم بود و حتی باید از بخش‌های دیگر برای تامین یارانه سوخت استفاده کنیم بنابراین باید به این موضوع پرداخت البته شیوه و روش آن نیاز به بحث و گفت‌وگو دارد.

سید شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم، گفت: واقعیت امر این است که اولویت مجلس دوازدهم باید حل مشکلات مردم باشد و من اکنون احساس می‌کنم جریانات سیاسی بیش از اینکه به فکر حل مشکل مردم باشند، ناخواسته به فکر چینش‌ها افتادند، هرچند چینش‌ها و آرایش صندلی‌ها در مجلس حتما مهم است و باید به آن اهمیت داد اما همه این‌ها بایستی متناسب با ظرفیت برای حل مشکل مردم باشد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل اصلی مردم معیشت است بنابراین پرداختن به معیشت به مفهوم درست و با روش مناسب باید اولویت اول مجلس باشد.

وی با بیان اینکه ما در حوزه‌های مختلف دچار چالش هستیم، اضافه کرد: ما در حوزه انرژی چالش داریم و روزبه‌روز تراز تجاری ما در بخش انرژی در حال کاهش است و اگر با این روش ادامه دهیم در آینده‌ای نزدیک واردکننده انرژی خواهیم بود و حتی باید از بخش‌های دیگر برای تامین یارانه سوخت استفاده کنیم بنابراین باید به این موضوع پرداخت البته شیوه و روش آن نیاز به بحث و گفت‌وگو دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تامین ارز و تراز ارزی کشور، تصریح کرد: این روشی که در این حوزه پیش گرفته‌ایم، ممکن است ما را با چالش روبه‌رو کند همچنین در حوزه تولید نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید عملیاتی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قوانین تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و جهش تولید دانش‌بنیان ظرفیت‌هایی است که نظارت بر پیاده‌سازی آن‌ها باید اولویت مجلس دوازدهم باشد،افزود: یکی دیگر از اولویت‌های اصلی مجلس دوازدهم باید تامین معیشت مردم و اصلاح ساختار حکمرانی اقتصاد باشد.

حسینی با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها مانند انرژی و ارز باید دقیق‌تر و سریع‌تر ورود کرد زیرا در آن‌ها شاهد ناترازی‌ها هستیم، ادامه داد: مبادا فکر کنیم که سریع باید به دنبال تصویب قوانین برویم زیرا ما قوانینی خوبی داریم که اجرای کامل آن زمانبر است./

پایان پیام

  • کد خبر : 378348
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار