خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/01 - 15:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی‌کیا:

رایزنان اقتصادی حاضر در سفارتخانه‌ها بیشتر از اینکه رایزن باشند، کارمند هستند

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: درحال حاضر رایزنان اقتصادی حاضر در سفارتخانه‌ها بیشتر از اینکه نقش رایزن را داشته باشند کارمند هستند که باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد.

سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت توجه به دپیلماسی اقتصادی، گفت: وزارت صمت برای استفاده از ظرفیت بازارهای جهانی باید در تمامی سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها یک رایزن اقتصادی داشته باشد تا از یک سو بتوانند بازارهای صادراتی را فعال کند و از سوی دیگر نیازهای کشور را به راحتی از سایر کشورها وارد شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ظرفیت دپیلماسی اقتصادی به درستی استفاده نمی‌شود، ادامه داد: ما فقط در حدود 12 کشور رایزن اقتصادی داریم در حالیکه حدود 200 کشور در دنیا وجود دارد که می‌توان از این کشورها برای صادرات تولیدات داخلی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اقتصادی دولت چهاردهم باید توجه به ظرفیت دپیلماسی اقتصادی و استفاده از رایزنان اقتصادی متخصص باشد زیرا اگر به دنبال رونق تولید هستیم باید علاوه بر بازار داخلی، بازار سایر کشورها را نیز به دست آوردیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: درحال حاضر رایزنان اقتصادی حاضر در سفارتخانه‌ها بیشتر از اینکه نقش رایزن را داشته باشند کارمند هستند که باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد و اتاق‌های بازرگانی، بخش خصوصی و وزارت صمت باید نقش آفرینی داشته باشد./

 

پایان پیام

  • کد خبر : 380812
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار